top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תMaya Chen

כל מה שרציתם לדעת על שיחות איסוף המידע לקראת הרילוקיישן

אם הגעתם לפוסט הזה אתם שוקלים לעשות רילוקיישן למדינה מחוץ לישראל אז קודם כל אגיד לכם- בשעה טובה!


אחת מהמשימות הראשונות שאני ממליצה לעשות לכל מי שמתכנן רילוקיישן היא להתחיל בבירורים ובאיסוף המידע.


היום מאוד קל למצוא מידע טוב ובחינם ברשתות החברתיות, בבלוגים (כמו זה שלי) או בפודקאסטים (רשימה של פודקאסטים מומלצים לרילוקיישן תוכלו למצוא פה).

אבל עדיין, אין כמו שיחה פנים אל פנים (או אוזן לאוזן 😜) עם אדם אמיתי אחר, שגר באותה מדינה ובאותו אזור אליו אתם שוקלים לעבור.


החסרון היחיד של שיחות הבירור לפני הרילוקיישן הוא שהן לוקחות זמן והרבה.

מצד שני, יש לשיחה כזו המון יתרונות. למשל:

  1. אפשרות לשאול שאלות ולהיות אקטיבי בבירור ולא רק פסיבי. פעולה זו תורמת לחיזוק תחושת השליטה בסיטואציה בה יש המון אי ודאות.

  2. אפשרות לשאול את כל השאלות שמעניינות אתכם ורלוונטיות אליכם.

  3. תוכלו לקבל תשובה בזמן אמת, בניגוד לפוסט שכתבתם בקבוצה בפייסבוק ואתם לא שולטים בזמן פרסום הפוסט או זמן המענה.

  4. אפשרות להכיר אדם אחר שאחר כך יוכל להיות איש קשר שלכם במדינה החדשה ואולי אפילו חבר חדש.

  5. אפשרות "להרגיש את המקום". כששואלים שאלות אונליין או קוראים משהו שמישהו כתב, קשה לדעת מה הרגשות שהסתתרו מתחת לטקסט. בשיחת טלפון או וידאו תוכלו להרגיש הרבה יותר מה האדם מרגיש כלפי המקום בו הוא גר.

  6. רוב האנשים איתם תדברו יכירו לכם חלק מהחברים שלהם וכך גם תוכלו להגדיל את המעגל החברתי שלכם וגם להגיע לעוד אנשים שאולי יש לכם איתם מכנה משותף ויכולים לענות על עוד שאלות ותהיות לקראת המעבר.


לקראת המעבר שלי לישראל ניהלתי שיחות עם לפחות עשר נשים שונות על מנת לקבל תמונה כמה שיותר ברורה על המקום אליו תכננתי לעבור.


איך מתחילים למצוא אנשים לשיחה כזו? יש מספר אפשרויות פעולה:

  1. חיפוש בגוגל של בלוגים העוסקים ברילוקיישן למקום אליו אתם מתעדים לעבור כמו הבלוג שלי "מאיה חן-ייעוץ רילוקיישן" בו יש כבר יותר מ-100 פוסטים בנושאי רילוקיישן. אני תמיד שמחה לעזור ולקבוע שיחת ייעוץ לקראת המעבר לארצות הברית ולחבר אתכם לאנשים שאני מכירה שחיים במדינות השונות בארצות הברית. רוצים לקבוע? שלחו לי אימייל לכתובת maya.chen.relo@gmail.com.

  2. חיפוש קבוצות בפייסבוק- יש המון קבוצות ברחבי הרשת שבדרך כלל מתחילות בשם "ישראלים ב.." התחברו לקבוצה הזו ושלחו בה הודעה בסגנון "שלום, אנחנו מתעדים לעבור לאזור שלכם בקרוב ונשמח להכיר נשים/גברים/משפחות חדשות ולשוחח לקראת המעבר". אתם מוזמנים לשלוח הודעה כזו או דומה גם בקבוצה אותה אני מנהלת "ביחד ברילוקיישן".

  3. כל הנשים איתן שוחחתי בפודקאסט "נשים מספרות רילוקיישן" ישמחו לעזור לכם. תוכלו למצוא נשים מדרום אפריקה, מדינות שונות בארה"ב, לונדון, ברצלונה, דנמרק, נורבגיה, תאילנד ועוד. חפשו את הפוסטים בקישור הזה וצרו איתן קשר.

  4. כתבו ברשתות החברתיות שלכם או ידעו חברים ובני משפחה, שאתם מחפשים מידע ואני בטוחה שפתאום תגלו שכל שכן מכיר מישהו שמכיר מישהו שישמח לשוחח אתכם.


מצאתם מספר אנשים? קבעו איתם שיחה של לפחות חצי שעה (לי זה תמיד לקח אפילו יותר) והכינו שאלות מראש.


מה כדאי לשאול בשיחת הבירור לקראת הרילוקיישן?

אני מצרפת הצעה לשאלות אפשרויות, שכמובן משתנות בהתאם לצרכי המשפחה ולפרמטרים החשובים למשפחה שלכם. (השאלות כתובות בנקבה רק לשם הנוחות אך מתאימות לשני המינים. כמובן שכדאי לשוחח גם עם גברים):

  1. מזג אוויר- מהו מזג האוויר באזור והאם את מרגישה שהוא מקשה עלייך (לדוגמא במקרה של העיר בוסטון בה יש קור קיצוני או סיאטל בה יש הרבה ימים אפורים).

  2. בתי ספר- ספרי לי על בתי הספר באזור- האם את מרוצה? האם המנהל קשוב להורים? איזה חוגים יש בביה"ס או אחרי שעות ביה"ס? לתיכון-איזה הרחבות (Electives) יש בביה"ס? האם הילדים שלך אהבו ללכת לביה"ס? מהי מדיניות ביה"ס לגבי אלימות? מה המדיניות לגבי רגישויות (אם יש)? האם יש צהרון בביה"ס (ביסודי), האם יש הסעות לביה"ס? מתי ביה"ס מתחיל (תאריך,שעות)? כמה ילדים בכיתה?

  3. קהילה ישראלית- האם יש באזור קהילה ישראלית? אלו פעילויות עושים בקהילה? האם הפעילויות קשורות בעיקר לארגונים יהודים או גם ישראלים? האם יש פעילויות לנשים בקהילה? האם הקהילה מרוכזת במקום אחד או מפוזרת? האם יש תחושה שאנשים מעוניינים להכיר אנשים חדשים? האם זו קהילה בה אנשים מתחלפים כל שנה שנתיים?

  4. דיור- מה עלות בית/דירה? האם עדיף לשכור או לקנות באזור? האם יש אזורים בהם כדאי לא לגור? איפה מרוכזים הישראלים? האם יש בתי כנסת באזור? האם תוכלי לקשר אותי לסוכנת או סוכן נדל"ן? האם הבתים מפוזרים או נמצאים בתוך מתחמים סגורים בהם יש גם מתקני ספורט/בריכה?

  5. תנועה (Traffic)- כמה זמן לוקח להגיע למרכז העיר? האם יש הרבה פקקים?

  6. עבודה- איפה מרוכזות החברות (לדוגמא לעובדי הייטק)? האם נהוג לעבוד מרחוק או להגיע למשרד? האם יש הרבה היצע של הייטק באזור (אם רלוונטי)? מה הדרך הכי טובה לחפש עבודה? האם את מכירה מישהו/מישהי שעובדים בתחום שלכם ואפשר לדבר איתו?

  7. רפואה- כמה זמן לוקח להשיג תור לרופא משפחה/ילדים? עד כמה הרפואה טובה לדעתך?

  8. ילדים- לאיזה פעילויות הילדים הולכים אחה"צ ובסופי שבוע? האם הילדים הולכים לצופים? האם הילדים מסתובבים לבד בין הרחובות? האם מקובל לרכב על אופניים? איך הילדים שלך הסתגלו למעבר? מה עזר להם?

  9. ביטחון אישי- האם את חווה ביטחון אישי? האם חווית אנטישמיות באזור? האם את מרגישה שיש הרבה שוטרים שמפטרלים באזור?

  10. אוכלוסיה- מה סוג האוכלוסיה (לא ישראלים) שנמצאת באזור והאם את מרגישה בנוח בסביבתם?

  11. סופי שבוע- מה נהוג לעשות בסופי השבוע? האם יש טבע באזור, האם זו מדינה בה נהוג לצאת להייקים בסופ"ש? מה מצב היתושים באזור? האם סופי השבוע הם בני יום או יומיים?

  12. אוכל- למי ששומר כשרות- האם יש חנויות לממכר מוצרים כשרים, בשר כשר? האם אפשר להשיג בקלות מוצרים כמו נטולי גלוטן, ללא סוכר ועוד

  13. רגשות- האם את אוהבת לגור שם? מה הדבר שאת הכי לא אוהבת במקום? כמה זמן לקח לך להרגיש שייכת (אם בכלל)?


אני מזמינה אתכם להוסיף עוד שאלות שרלוונטיות אליכם וכמובן לשלוח אלי שאוסיף פה בפוסט (שלחו למייל maya.chen.relo@gmail.com)


בנוסף, אני ממליצה לכם לתעד את התשובות בטבלה מסודרת כי מהר מאוד כל המידע יהפך לסלט בראש.


רוצים לקבל ללא תשלום את הטבלה שלי לניהול אנשי הקשר?




לסיכום והכי חשוב- תזכרו שזו לא בושה לשאול ולבקש עזרה!

כל מי שיענה לכם היה פעם כמוכם, אדם שרצה לעבור מדינה, חיפש מידע ולא הכיר אף אחד ולכן אני מבטיחה לכם שרוב האנשים מאוד ישמחו לעזור ולשוחח אתכם. ושיהיה לכם בהצלחה!


🌺 יש לכם עוד שאלות?

🌺 מחפשים מישהי שתעזור לכם לעשות את החיבורים?

דברו איתי ונקבע שיחת הכרות ללא תשלום- רק לחצו על הקישור הזה ואחזור אליכם.


bottom of page