top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תMaya Chen

סוף שבוע חלומי בווידבי איילנד (Whidbey Island)

כבר עשר שנים אני חולמת על סוף שבוע בווידבי איילנד- לשבת בבית על החוף, לבהות בים, לשתות כוס יין ולנוח. אבל מה? החיים עמוסים ופשוט לא יצא.

עד שהגיעה הקורונה, הכניסה אותנו לבתים ובצורה מאוד לא עדינה אמרה- "הגיע הזמן לשנות את סדר העדיפות שלכם פה בכדור הארץ הזה".

וככה יצא שבחופשת אמצע החורף (Mid Winter break) האחרונה, שבאופן מפתיע מגיעה אחרי חופשת החורף (Winter break), החלטנו לשנות אווירה ולשכור בית בווידבי איילנד (Whidbey Island).

Raising a toast at Whidbey Island house

מתי נוסעים לוודבי איילנד?

כל השנה בעדיפות על הקיץ כי רוב הפעילויות באי נערכות בחוץ.


איך מגיעים לאזור ווידבי איילנד?

ברכב דרך Deception Pass או במעבורת (קו Mukilteo-Clinton). בתקופות עמוסות כדאי להכנס לאתר של WSDOT ולבדוק כמה זמן המתנה יש למעבורות. יש מעבורות להן ניתן לקנות כרטיסים מראש ובעיקר בתקופת הקיץ זה מומלץ מאוד.


אוכל בווידבי איילנד-

יש באי הרבה מסעדות דגים ומאכלי ים שנחשבות טובות. לנו יש משפחה די בררנית ולכן קנינו אוכל מהבית ובישלנו בדירה. כן יכולה להמליץ על המקומות הבאים:


בעיירה Coupeville-

  1. לחם מדהים שאופים במקום במאפיית Little Red Hen Bakery- הם פתוחים מיום חמישי ועד יום ראשון, מקבלים הזמנות אבל גם מוכרים במאפיה במקום. אנחנו הגענו לשם במקרה אבל בהחלט שווה להזמין מהם מראש ואז יש יותר מבחר.

  2. קרוב לשם (מרחק 5 דקות הליכה) נמצאת חנות למכירת יין וגבינות בשם Bayleaf. קנינו פה יין מקומי, פלטת גבינות וקרקרים והנה לנו ארוחה רומנטית וטעימה. ועל הדרך גם תמכנו בעסק מקומי.

בעיירה Oak Harbor-

  1. מסעדה תאילנדית טעימה בשם Sweet Rice Thai Cuisine. צריך להתקשר כדי לבצע הזמנה.

איפה ישנים בווידבי איילנד?

הפעם שכרנו בית נופש על החוף של האוקיינוס, קרוב ל-Oak Harbor ואני מאוד ממליצה עליו (אף על פי שהמחיר ללילה קצת יקר). הבית נמצא ממש קרוב למים, מאובזר בכל מה שרק תרצו ומעוצב בטוב טעם. בהחלט מתאים למשפחה שרוצה קצת להתרחק מהיום יום.

קחו בחשבון שמסוכן מאוד להיכנס לאוקיינוס ושאין בחוף של הבית חול, רק אבנים גדולות.

את הבית הזמנתי דרך אתר VRBO. קישור לבית ניתן למצוא פה.





איפה מטיילים באזור ווידבי איילנד?


ביום יפה אפשר להסתובב בטיילת הקטנה שב- Coupeville (Front st.) וב-Oak Harbor (SE Pioneer way ו- SE Bayshore Dr).



טיול ל-Fort Ebey State Park-

המבצר הזה נבנה כמבצר הגנה על החוף במהלך מלחמת העולם השניה. ניתן להכנס ולחקור את החדרים בתוך המבצר, לרדת לחוף או ללכת בשביל (The bluff trail). אנחנו פגשנו שם איילים, שלא פחדו מאיתנו ורק חיכו לראות מה נעשה.



מדובר בהליכה רגועה במסלול בתוך היער (עם שיפוע קל מאוד). במהלך המסלול מפוזרים פסלים של אמנים מקומיים וליד כל פסל ממוקמת עמדה עם ברקוד. סריקת הברקוד תביא אתכם להסבר על יוצר הפסל ועל הפסל עצמו ואני ממליצה לחפש את ההסברים הללו. המסלול לא מותאם לעגלות אבל כן לילדים קטנים. מומלץ מאוד!



טיול ל- Fort Casey State Park-

מבצר קייסי היה חלק משלישיית עמדות ירי שתפקידן היה להגן על הכניסה לפיוגט סאונד בתחילת המאה ה-20. במקום תוכלו לטייל בין עמדות הירי, הבונקרים, מרבדי הדשא הענקיים המתאימים בצורה מושלמת להעפת עפיפונים ועד הירידה לחוף הים (לא לרחצה, כמובן).

במקום מספר שולחנות פיקניק אבל אפשר גם לעשות פיקניק מושלם על הדשא. יש במקום שירותים.

על מנת לחנות בפארק תצטרכו להציג Discovery Pass. ניתן לקנות כזה מראש כאן. אני ממליצה לקנות את הפס השנתי שמשמש בהרבה מקומות ברחבי וושינגטון.



וכמובן Deception Pass עם הנוף הנפלא הנשקף מהגשר.

עצרנו בנקודת התצפית Scenic Vista Parking והלכנו על הגשר על מנת לצלם. מגרש החנייה די קטן ולכן מתמלא מהר. מנקודת התצפית יורד שביל Pacific NW Trail שמגיע עד ה- Deception Pass State Park, שהוא אזור קמפינג ופיקניק נפלא (רק אל תשכחו להביא שמשיות, כי כשיש שמש היא ממש קופחת שם).


Deception Pass Viewpoint, WA

תהנו וספרו לי פה בתגובות או באימייל mayarelostories@gmail.com אם יש לכם מה להוסיף!








bottom of page