top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תMaya Chen

‏שמונה חודשים עברו- אז מה טוב פה בישראל‏?

אחרי שמונה חודשים בישראל נגמר ירח הדבש והתחילה השגרה. יחד איתה הגיעה גם ההפנמה שאנחנו לא בטיול ארוך אלא בחיים חדשים במקום אחר, מוכר וחדש גם יחד.

לא פשוט לוותר על כל מה שהיה לנו לפני וכל יום אנחנו צריכים להזכיר לעצמנו מחדש למה בחרנו לעבור.

אז לכבוד שמונה חודשים החלטתי לחפש דברים שאני אוהבת פה ומודה עליהם בישראל ולשתף אתכם. זה לא היה פשוט אבל עמדתי במשימה ומצאתי שמונה, אחד לכל חודש שעברנו עד עכשיו-


  1. המשפחה- הם היו הסיבה העיקרית לכך שבכלל רצינו לחזור וכמובן הם גורם האושר מספר 1 פה. אני מודה על כך שאני יכולה לראות את ההורים כמה שאני רוצה, לדבר עם סבתא שלי ולפגוש בני דודים שלא ראיתי שנים, לחגוג יחד ימי הולדת, להפגש עם אחותי, אח שלי והגיסים, לחבק ולשחק עם האחיינים והאחייניות שלי ולראות איך לאט לאט הם מתחילים לזהות אותי. לכל זה פשוט אין תג מחיר.

שלוש נשים יושבות בשמש ומחייכות
המשפחה שלי- אמא שלי , אחותי ואני

2. אני מודה על כך שהילדים שלי הפכו לעצמאים- זה לא קרה ביום אבל יום אחד אני קולטת שהם הולכים לקנות חלב בסופר לבד, נפגשים עם חברים לגלידה ב״גולדה״ והולכים לשחק כדורסל אצל השכנה בחצר. ואולי זה נראה לכם טבעי וברור שככה זה, אבל במדינות רבות זה ממש לא.


3. אני מודה על השמש- כמעט כל יום היא יוצאת מבין העננים, מחממת, מלטפת ומשמחת את ליבי. אפילו בימים של גשם היא מגיעה מדי פעם. בסיאטל היו חודשים שלמים בלי יום שמש אחד, כך שאני בהחלט מודה עליה בכל ליבי.

אשה מחייכת על רקע שדה של פרחים צהובים
בגלל השמש יש פה פריחה מדהימה שמעלה לי תמיד חיוך

4. אני מודה על חוסר רשמיות- היכולת לדבר עם המורה גם אחרי שעות ביה”ס בלי הצורך לקבוע מראש שיחה, הנציג מהדואר שמתקשר לעדכן אותי שהחבילה מתעכבת, האיש ממוקד רעננה שהגיע בשעת צרה והיה כל כך עוזר ותומך ועוד ועוד.


5. אני מודה על הים- תמיד משמח אותי, נמצא במרחק נסיעה קצר והתגעגעתי אליו עשר שנים!

חוף הים בהרצליה פיתוח
חוף הים בהרצליה פיתוח

6. הביורוקרטיה שבינתיים מפתיעה אותי לטובה- הרבה פעולות אפשר לעשות אונליין, כשמישהו מבטיח להתקשר או לכתוב הוא עומד במילה ולרוב נעים לדבר עם נותני השירות. יש כוונה טובה ופחות תחושה של אטימות מערכת. (וברור לי שזה לא ככה בכל דבר אבל בינתיים במה שנתקלתי)


7. הופעות בעברית- הייתי היום בהופעה של קרן פלס ונזכרתי כמה זה כיף לשמוע מוזיקה בעברית ולהרגיש שייכת.

הופעה של קרן פלס
הופעה של קרן פלס

8. האוכל- טעים, צבעוני, מתובל, מגוון. אמנם אני מתגעגעת לסוגים מסויימים של מאכלים (מקסיקני, תאילנדי) אבל אין ספק שישראל התברכה באוכל משובח. וזה עוד כשלא ביקרתי כלל במסעדות בתל אביב ובירושלים.

תותים אדומים
אין על התותים הטעימים והמתוקים בישראל. באדיבות אילת קיט


אז אתם רואים? יש גם דברים טובים בישראל ואני מנסה להתמקד בהם, בייחוד כשאני עומדת בפקק 😂


ומה אתכם? מה אתם אוהבים בישראל? שתפו אותי!


ואם אתם לקראת חזרה לישראל, מתלבטים מאיפה להתחיל או איך לעבור את תהליך הרילוקיישן לישראל בצורה הקלה והמהירה ביותר דברו איתי או כתבו לי ואעזור לכם לעשות את הרילוקיישן במינימום מאמץ ועם המון כלים פרקטיים ורגשיים שישרתו אתכם במעבר.

156 צפיות0 תגובות
bottom of page