top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תMaya Chen

אשפה ומיחזור בסיאטל

בואו נדבר על זבל..😜

עד שלא הגעתי למדינת וושינגטון לא חשבתי שבכלל צריך לדבר על זבל.

חינכו אותי לזרוק הכל לפח אחד וזהו. מקסימום לאסוף בקבוקי פלסטיק ולרוקן אותם לאיזה מיכל גדול, שהיה ממוקם ליד המכולת השכונתית ותמיד נראה מוזנח.

ואז הגעתי לפה. ופתאום גיליתי שאפשר לנהל את כל נושא פינוי האשפה בצורה מסודרת, מאורגנת ואפילו יש לומר מכובדת.

מה שכבר למדתי ב-10 שנותיי בארה"ב הוא שכל מדינה שונה משכנותיה ולכן גם בנושא המדובר קיים שוני בין מדינות, ומכיוון שגרתי רק במדינת וושינגטון, ובבועה הנקראת East side אתאר את מה שאני יודעת על מיקום זה.


  1. בבואכם לקנות או לשכור דירה תצטרכו לברר מהו שם החברה האחראית לפינוי אשפה בעיר שלכם. קחו בחשבון שבמדינה אחת יכולות להיות כמה חברות ולכן אל תשכחו לשאול את בעל הבית הקודם. במידה ואתם מתגוררים בקירקלנד, וושינגטון, האשפה מפונה ע"י עיריית קירקלנד והתשלום נעשה יחד עם תשלום המים והביוב.

  2. נושא חשוב לברור מול בעלי הבית הקודמים הוא יום פינוי האשפה. האשפה מפונה פעם בשבוע ביום קבוע ובאחריותכם להוציא את פחי האשפה אל המדרכה יום קודם. במידה ושכחתם, תצטרכו לחכות לשבוע הבא. וכמובן, אל תשכחו להחזיר את הפחים לאחר הפינוי.

  3. במידה ויש ימי שלג או ימי חג שחלים על יום הפינוי שלכם, בדרך כלל יידחה הפינוי ביום. את העדכונים אפשר תמיד למצוא באתר של העיריה.

  4. לכל בית פרטי יש שלושה פחים:

    1. פח אשפה רגילה- לפח זה יש שלושה גדלים בדרך כלל. ככל שגודל הפח גדול יותר, תשלמו יותר על כל פינוי. חשוב! כשאתם קונים או שוכרים את הבית, שימו לב לגודל הפח ובמידה ואתם זקוקים לגודל אחר, צרו קשר עם העיריה. חבל שתשלמו על פח חצי מלא. אם מילאתם את הפח יותר מדי (המכסה לא נסגר לגמרי) תחוייבו בקנס.

    2. פח מיחזור- בפח זה זורקים את כל הפריטים אותם ניתן למחזר כמו זכוכיות, בקבוקי פלסטיק, קרטונים ועוד. שימו לב! יש המון סוגים של פלסטיקים שלא ניתן למחזר. את הרשימה המלאה אפשר לקבל באתר העיריה. חשוב מאוד מאוד! האשפה תמוחזר רק אם לא תגיע בתוך שקית פלסטיק! כלומר, יש לשפוך את הפריטים ישירות לפח. למי שמעוניין וגר בסיאטל, אני ממליצה ללכת לסיור מרתק במתקן המיחזור בוודינוויל (או כרגע סיור וירטואלי). אם יש לכם יותר מיחזור ממה שנכנס לפח אתם יכולים לשים בקופסת קרטון ליד הפח והמיחזור ייאסף ללא תשלום נוסף.

    3. פח קומפוסט- בפח זה זורקים את כל שאריות האוכל, קופסאות פיצה ריקות, דשא, ענפים וכל מה שקשור בחצר. אפשר לשים שקיות מיוחדות לפסולת חצר ליד הפח והן יאספו ללא תשלום.

  5. צבע הפחים משתנה בין הערים השונות (שוקינג! אני יודעת!) ולכן אל תסיקו שהפח הירוק שהתרגלתם שהוא פח הזבל, יהיה גם פח הזבל בעיר החדשה אליה עברתם. בקירקלנד הפח הירוק היה אשפה, הכחול מחזור והאפור קומפוסט.

  6. לא זורקים זבל בפח של מישהו אחר! זו עבירה על החוק!

  7. אסור להשאיר את פחי האשפה על המדרכה כל השבוע.

  8. אסור לזרוק בפחי האשפה ריהוט, מנורות, צבעים (Paint) לשם כך יש אתרי מיחזור ייעודיים בתשלום.

  9. כל עיריה עושה כל כמה חודשים ימים שמיועדים לפינוי זבל מיוחד כמו מכשירי חשמל, בטריות, קלקר ועוד. שווה להתחבר למייל חודשי של העיריה על מנת לקבל את העדכונים הללו.

ואנקדוטה קטנה לסיכום- לפני שנתיים, היו כמה ימים של שלג מטורף, עד כדי כך שהמשאיות לא הגיעו לשכונה במשך שבועיים. מכיוון שלא היתה ברירה, היינו חייבים למצוא פתרון וגילינו שאנחנו יכולים די בקלות לזרוק הרבה יותר פריטים לפחי הקומפוסט והמיחזור (שהם פחים גדולים יותר).


וגם אם עכשיו הכל נראה מבלבל, אני מבטיחה שמתרגלים לזה מהר ואח"כ קשה להבין למה כל השנים לא עבדנו בצורה הזו.

פחי אשפה בקירקלנד, וושינגטון
פחי אשפה בקירקלנד, וושינגטון

ואיך זה אצלכם? שתפו אותי! אשמח לשמוע!



***מתכננים רילוקיישן ולא יודעים מאיפה להתחיל?

***הכל נראה לכם מלחיץ ואתם לא בטוחים איזה משימות אתם צריכים לעשות?

***מחפשים מישהו שידע להקשיב, שיבין אתכם ויתן מענה לכל השאלות שעולות בנוגע לרילוקיישן?

בשביל זה אני פה!

כדי שלא תרגישו לבד ותדעו שאפשר לעבור את הרילוקיישן בקלות!

אני יועצת רילוקיישן, שעובדת עם משפחות ויחידים ליצירת רילוקיישן מוצלח.

לפרטים נוספים ולקביעת פגישת היכרות ללא תשלום לקראת הרילוקיישן שלכם לחצו על הקישור הזה.

מחכה לשמוע מכם!






bottom of page