top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תMaya Chen

איך מתמודדים עם סופי השבוע הארוכים ברילוקיישן כשיש ילדים?

כמה פחדתי מהסופ"ש הארוך (שבת-ראשון) לפני שעברתי לארצות הברית!

היו לי שני ילדים קטנים, בני 3.5 ו-9 חודשים וידעתי שעכשיו במקום יום אחד בו אין גן יהיו לי שניים, ולא רק זה- אין גם סבא וסבתא לגיבוי 😱.

אז מה עושים עם הילדים במשך יומיים שלמים בסוף שבוע???

להפתעתי הרבה, מהר מאוד למדתי לאהוב את הימים האלה. אז נכון שאלו יומיים מאוד אינטנסיביים, בטח כשיש קטנטנים, אבל מצד שני אלו היו יומיים שבהם המשפחה שלנו התגבשה כתא גרעיני אחד.

התחלנו לטייל בלי להיות בלחץ שחייבים לחזור מוקדם כי מחר יום עבודה/לימודים, חילקנו בנוחות את הסופ"ש ליום בו מטיילים ויום בו עושים סידורים, קבענו הרבה ארוחות עם חברים, נהננו מכך שלא צריך לקום מוקדם להכין סנדויצ'ים לביה"ס ולאט לאט ראינו וחווינו איך כל הבית נהיה רגוע יותר.

ברור שהיו סופי שבוע בהם רק רציתי שהילדים ילכו לגן (או הבעל לעבודה) ויהיה לי שקט, וברור שהיו סופי שבוע בהם לא יצאנו מהבית, וברור שהיו סופי שבוע מבוזבזים ואפילו כמה כאלה שהוקדשו לעבודה, אבל בשורה התחתונה ורוב הזמן- סופי השבוע הוקדשו למשפחה, לזמן המקודש הזה בו באמת ראינו את הילדים ונהננו מהם.

לקח לי זמן להתרגל עד שהתמכרתי, והיום כשחזרתי לארה"ב אחרי שהות של שנתיים בישראל, אני יכולה להגיד יותר מתמיד שסופי השבוע הארוכים הם ברכה.

אז איך אני התמודדתי בעבר ואני מתמודדת היום עם סופי השבוע הארוכים?


  1. תתכוננו מראש לסוף השבוע- הכוונה לדעת מראש מה אתכם הולכים לעשות גם ביום שבת וגם ביום ראשון מבחינת טיולים, פגישות עם חברים, סידורים. זה לא חייב להיות מתוכנן ברמת השעה אבל אני כן ממליצה לתכנן ברמת החלקים ביום, לדוגמא בבוקר אנחנו הולכים למוזיאון, בצהריים אוכלים במסעדה X ובערב חברים באים אלינו לביקור.

  2. תכניסו "זמן סידורים"- סוף השבוע יכול להיות זמן מעולה לסידורים ולקניות כמו קניית בגדים או נעליים לילדים. מכיוון שכל החנויות פתוחות מהבוקר ועד הערב, תוכלו סופסוף לגרור את הילדים והבעל לקניות שאתם דוחים כל השבוע (או החודש) כי למי יש זמן או כוח אחרי הצהריים.

  3. תכניסו לתוכנית "זמן מבוגרים"- כמובן שזה תלוי בגילאי הילדים שלכם, אבל אל תוותרו על עצמכם!

  4. תהיו הגיבוי אחד של השני- אם אתם מרגישים שאחד מכם הולך "לאבד את זה" תנו לו את הזמן שלו לבד. אני מבטיחה לכם שהוא יחזור מזמן המנוחה שלו עם כוחות. ובכלל, תקשורת פתוחה בין בני הזוג מאוד חשובה להצלחת הרילוקיישן.

  5. שתפו את הילדים בתכנונים שלכם- ותשאלו אותם מה בא להם לעשות.

  6. יש לכם ילד מתבגר שמעדיף להישאר בבית? תהיו גמישים ואם אפשר תנו לו.

  7. תזכרו שגם להישאר בבית לפעמים יכול להיות כיף (ראה ערך ימי שלג או ימי הקורונה העליזים..)- יש המון פעילויות שאפשר לעשות בבית (ערב סרט, ערב משחקים, פעילויות יצירה, אפיה ועוד) ושוב, אם תתכננו מראש את הזמן, הסופ"ש יעבור לכם ביתר קלות.

  8. תקלו על עצמכם במה שאפשר- תכינו אוכל מראש או תזמינו אוכל/לכו לאכול במסעדה, תקבעו פעילות קבועה של סופי שבוע (לדוגמא חוג ספורט או צופים לגדולים יותר), ואל תעמיסו בפעילויות- גם זמן טלויזיה יכול להיות זמן איכות יחד ובסופו של דבר, גם אתם צריכים לנוח.

אם את חושבים שאני תמיד עומדת בכל ההמלצות שלי, אני יכולה להרגיע אתכם שממש לא, אבל אני בהחלט מנסה לתכנן מראש, להכניס פעילויות קבועות לילדים ולמבוגרים כולל זמני מנוחה האחד מהשני ולזכור שאני תמיד עושה את הכי הרבה שאני יכולה לעכשיו .


אז שיהיה לכם סוף שבוע נפלא ואשמח לשמוע האם הפוסט עזר לכם.🙂


 

תוכנית חדשה לנשים לקראת הרילוקיישן- נפתחת ב-2 במאי 2024!


אם את מתכננת רילוקיישן בקרוב, לכל מקום בעולם, ואת מרגישה שקהילה וחברת נשים כמוך תעזור לך להרגיש טוב יותר ולעבור את התקופה המאתגרת הזו יותר בקלות,

אני רוצה להזמין אותך להרשם לתוכנית "נשים מדברות רילוקיישן"!


תוכנית ליווי קבוצתית בת חמישה מפגשים בה גם תקבלי ממני מידע ומענה על שאלות שמטרידות אותך, גם תוכלי לשוחח על האתגרים והפחדים שמציפים אותך וגם תהיי מוקפת כל הזמן בנשים כמוך, שעושות גם הן רילוקיישן בקרוב.


וכל זה בעלות של 180 ש"ח בלבד למפגש של שעה וחצי!

(סה"כ 900 שקלים כולל מע"מ)


לעוד פרטים לחצי על הקישור הזה או שלחי לי הודעה לווטסאפ +972-58-6905012


 


ומצרפת קצת תמונות מחיי המשפחה שלנו בסופי השבוע:






bottom of page