top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תMaya Chen

סוף שבוע זוגי בברצלונה- נובמבר 2021

ארבעה חודשים לתוך הרילוקיישן לישראל הרגשתי שאני נחנקת וחייבת אוויר.

קרה המקרה (או שאין מקריות בחיים), שנתקלתי באחת הקבוצות בפייסבוק בפוסט על ברצלונה בדיוק בשבוע בו חברה אחרת סיפרה לי על גיחה שעשו היא ובעלה לאיטליה. היא עשתה לי כל כך חשק שהחלטתי שהגיע הזמן To get back on the horse ולחזור לטייל.

והיעד הנבחר היה- ברצלונה!


זו היתה הפעם הראשונה בה ביקרתי בברצלונה והתאהבתי!

על אף שמדובר בעיר, האוויר היה צלול , הרחובות היו נקיים ומרווחים, ובכל מקום הרגשתי את השקט והרוגע וזה בדיוק מה שהייתי צריכה. הרגשתי איך אני לוקחת שם אוויר וממלאת את מצברי האנרגיה המרוקנים שלי.


השורה התחתונה- ברצלונה היא יעד מצוין לגיחות סוף שבוע. סעו ולא תתחרטו!



טיסות-

טסנו בהלוך עם ארקיע ובחזור עם Vueling, שתיהן חברות שכר.

שתי הטיסות התעכבו, כל אחת מסיבותיה שלה.

**שימו לב שבארקיע תשלום על מזוודה (לא טרולי) בשדה עולה יותר מאשר בהזמנה מראש (של יותר מ-24 שעות) אז אם ברור לכם שתקחו מזוודה-שלמו על זה אונליין מראש.

ב-Vueling מחיר המזוודה (של 23 ק"ג) היה כלול במחיר הכרטיס.


בסה"כ שתי הטיסות עברו בנעימים. מזכירה שאין אוכל חינם במטוס אבל ניתן לקנות אוכל בכרטיס אשראי במהלך הטיסה.

את הכרטיסים הזמנתי ישירות באתר של כל חברה ולא דרך חברה מתווכת.

** הצ'ק אין של הטיסה לישראל מברצלונה נפתח רק שעתיים לפני הטיסה והיה בדלפק נפרד של חברת Vueling. אז לפני שאתם ממתינים בתור הארוך, תבררו אם זה גם המקרה שלכם כדי שלא תמתינו בתור הלא נכון 🤦‍♀️


התנהלות בזמן קורונה (נכון לנובמבר 2021)-

  1. 24 שעות לפני הטיסה יש למלא הצהרת נוסע יוצא מישראל.

  2. 48 שעות לפני הטיסה יש למלא מסמך כניסה לספרד ולקבל בסוף התהליך ברקוד

  3. נכון לנובמבר 2021 לא היה צורך לעשות בדיקת PCR לפני היציאה מישראל במידה ומחוסנים בשני חיסונים. לקבלת ההוראות המעודכנות הכנסו לאתר של ספרד.

  4. אם אתם נמצאים בספרד יותר מ-72 שעות עליכם לעשות PCR לפני החזרה לישראל (ואני אישית מציעה לעשות בכל מקרה). אנחנו הזמנו בדיקה מראש דרך Democratest ולקח כמעט 24 שעות לקבל את התוצאה באימייל. שימו לב! יש למלא ולהדפיס מסמך המאשר להם לבדוק אתכם. המסמך מצורף לאימייל הראשוני שקיבלתם בעת ההרשמה לפגישה (אנחנו פספסנו כי זה היה קטן, בספרדית ולכן בסוף עלה לנו עוד כמה יורו למלא במקום). אל תשכחו להדפיס את התוצאות בשביל הצ'ק אין בשדה.

  5. 24 שעות לפני ההמראה חזרה לישראל יש למלא הצהרת נוסע נכנס לישראל ולהדפיס אותו (עבור הצ'ק אין בשדה).


המרת כסף-

השתמשתי באפליקציה בשם Fly Money של בנק הפועלים- מזמינים ומשלמים מראש ואוספים את הכסף המזומן בדוכן של בנק הפועלים (אזור הדיוטי פרי).

בבדיקה מהירה שעשיתי ההבדל בין מחיר המט"ח באפליקציה זו למחיר בחנויות Change או בדואר לא היה גדול ומשמעותי, ולכן בחרתי בדרך הנוחה ביותר של הזמנה מהבית ואיסוף בשדה.


טלפון ואינטרנט-

קיימות שתי אפשרויות- אפשר לשלם על חבילה של דקות מישראל או לקנות סים מקומי. כמובן שסים מקומי זול יותר אבל דורש למצוא חנות שמוכרת סימים כאלו.

אני ידעתי שזמננו קצר ושאנחנו מגיעים מאוחר בלילה ולכן שילמתי על חבילת דקות מישראל.


הגעה מהשדה לאזור המלונות-

אנחנו לקחנו מונית. כשיוצאים מהשדה יש שילוט מאוד ברור לאזור המוניות (חפשו שלט Taxi). כשתגיעו לאזור, יש שם סדרן שיפנה אתכם למונית. המחיר הוא בסביבות 30 יורו.

אפשר גם לקחת אוטובוס שמגיע עד כיכר קטלוניה.


התניידות במהלך הסופ"ש-

אפשר להתנייד באוטובוסים, מטרו, מוניות וברגל. אין צורך ברכב אם אתם לא מתכוונים לצאת מהעיר.

אנחנו בחרנו ללכת ברגל וכשנמאס לנו לחזור במונית. נסיעה בתוך העיר באזור התיירותי עלתה לנו בסביבות 10 יורו. אפשר למצוא מוניות מאוד בקלות ברחוב או להשתמש באפליקציית Free Now שמקבילה ל- Gett הישראלית.


ביטוח רפואי לנסיעה לחו"ל-

אנחנו עשינו ביטוח של Passportcard אבל יש עוד חברות בשוק שעושות ביטוח רפואי לנוסעים כולל ביטוח קורונה. בחרתי בהם כי שמעתי עליהם הרבה ביקורות טובות.

בכל אופן, אל תצאו לחו"ל בלי ביטוח נסיעות כולל קורונה.


חניה בשדה התעופה בישראל-

אנחנו חנינו בחניון לטווח ארוך בשדה התעופה בן גוריון. מדובר בחניון ענקי לא מקורה (!), כשיש אוטובוס שעובר בין תחנות איסוף בחניון כל 20 דקות בערך ומביא אתכם לטרמינל 3.

התשלום מתבצע בסוף תקופת החנייה לפני היציאה מהחניון.

כמובן שהכי זול למצוא מישהו שיסיע אתכם בהלוך ובחזור אבל אם אין לכם מישהו כזה, זו אופציה סבירה.


לינה-

אנחנו ישנו במלון מצוין בשם Hotel SixtyTwo Barcelona. המלון ממוקם על הרחוב הראשי Pg. de Gràcia בו יש המון חנויות. המלון נמצא במרחק הליכה של 5 דקות מכיכר קטלוניה.

מדובר במלון בוטיק לא גדול, שקט, שירות מצוין, עיצוב מודרני, מיטות נוחות, ארוחת בוקר נחמדה וטעימה. אני ממליצה בחום על המלון.



היעדים בהם ביקרנו-

יש בברצלונה המון (!) מה לעשות וזה מאוד תלוי במה אתם אוהבים לעשות- מוזיאונים, אומנות, היסטוריה, טבע, קניות, ארכיטקטורה, אוכל ועוד.

אני נעזרתי באתר של ברצלולה בו יש המון מידע מצוין בעברית על ברצלונה. לדוגמא הפוסט הזה על דברים שאפשר לעשות בברצלונה בחינם.

ההמלצות שלי-

1. רחוב הרמבלה (La Ramblas)- מדובר במדרחוב ארוך ויפיפה, כשמשני צדדיו המון מסעדות,חנויות ובתי קפה. ממש נחמד ללכת בו, להתבונן על הבתים היפיפיים, לשבת ולשתות קפה באחד מבתי הקפה הפזורים באזור.


La Ramblas, Barcelona
La Ramblas

2. שוק לה בוקריה (La Boqueria Food Market)- שוק ובו המון דוכנים של ירקות ופירות, מאכלי ים, מאפים ועוד והכל צבעוני וטרי. מאוד נהננו להסתובב, לקנות ולטעום.



3. צפייה בשני בתים מיוחדים אותם עיצב גאודי- Casa Batllo ו- Casa Mila. ניתן להכנס לסיור בשניהם, אנחנו בחרנו רק להתבונן מבחוץ. (שניהם גם היו במרחק קצר מאוד מהמלון שלנו)



4. סיור טפאסים מודרך ומותאם לנו עם ליאנה קציר מחברת ברצלולה- אני ממליצה בחום רב לעשות סיור מודרך בברצלונה עם חברת ברצלולה. ליאנה היא מדריכה ומספרת סיפורים מקצועית ומעניינת, בנוסף להיותה בן אדם מקסים וחברותי, שנעים להיות בחברתו. ליאנה לקחה אותנו למקומות אליהם כנראה לא היינו מגיעים לבד, שילבה המון הסברים מרתקים עם אוכל טעים ושתיה וגרמה לנו להכיר את ברצלונה ואת תושביה בצורה טובה יותר ומעמיקה יותר. הסיור עצמו לקח בערך שלוש שעות. אנחנו בחרנו בסיור פרטי, אבל חברת ברצלולה מציעה גם סיורים בחינם על בסיס טיפ במשך כל השבוע. מומלץ ביותר-לא תתאכזבו!



5. סגרדה פמיליה (La Sagrada Familia)- מדובר במבנה שנבנה כבר כמעט 100 שנה ונחשב לאטרקציה תיירותית מספר אחת בברצלונה. אנחנו לא התלהבנו והסתפקנו בצפייה מבחוץ. למי שזה מעניין אותו אפשר גם להיכנס לסיור בפנים (כמובן צריך להזמין מראש).


La Sagrada Familia
La Sagrada Familia

6. סיור באזור אל-בורן ובאזור הגותי- שני אזורים כיפיים להסתובבות ברגל- באזור אל בורן יש המון חנויות בוטיק קטנות שמסתתרות ברחובות והאזור הגותי יפייפה ומלא סיפורים היסטוריים. מפאת הזמן הקצר לא לקחנו סיור מודרך אבל בהחלט זה בתכנון לביקור הבא.


7. שני מקומות אליהם לא הספקנו להגיע אך שמענו שהם מומלצים- פארק גואל והר היהודים- מונטג'ואיק.

8. לחובבי הקניות תמצאו פה את זארה, מנגו, פרימרק, קניון ענק של 9 קומות בכיכר קטלוניה (El Corte Inglés Plaça de Catalunya) ועוד המון חברות ומותגים.


המלצות אוכל-

קרואסון מסקרפונה מעולה בהופמן פטיסרי (Pastisseria Hofmann)


ארוחת בוקר טעימה ב- Billy Brunch


ארוחת ערב בשרית טעימה ב- Buenos Aires Grill Restaurant

סיכמנו את הטיול במפגש מרגש עם שירי הרן ברוכשטיין ובעלה, אותה הכרתי דרך הראיון שלנו לפודאסט שלי "נשים מספרות רילוקיישן". זו היתה פגישה מרגשת ביותר במסעדה מצויינת.



לסיכום, אני ממליצה להגיע לברצלונה לפחות ל-3 ימים מלאים (אנחנו היינו רק שניים), לקחת סיורים מודרכים ולהנות ממנה ברגל. אדיוס!







253 צפיות0 תגובות
bottom of page