top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תMaya Chen

פרק 38: מה מתבגרים חושבים על הרילוקיישן? מאיה חן מראיינת את הבת שלה טליה חן על המעבר לישראל



בתור אמא למתבגרים תמיד עניין אותי מה הם באמת חשבו על המעבר שלנו לישראל.

בדרך כלל מתבגרים לא אוהבים להתראיין אבל למזלי יש לי נערה מתבגרת מוכשרת שאוהבת לדבר ולהופיע מול המצלמה והסכימה לשוחח איתי ועוד בעברית (!) על הרילוקיישן שלנו לישראל.


טליה חן
טליה חן

הבת שלי טליה חן עשתה את הרילוקיישן הראשון שלה לסיאטל בארה"ב כשהיתה בת 9 חודשים. היא גדלה בבית דובר עברית אבל בכל מקום אחר שמעה אנגלית, וכך השפה האנגלית השתרשה כשפת אם אצלה. טליה התגוררה 10.5 שנים בארצות הברית, הכירה חברות, הופיעה בהצגות בבית הספר ובמחנות הקיץ, עד שבקיץ 2021 עברה יחד עם כל המשפחה לגור בישראל.

המעבר לא היה פשוט והצריך למידת שפה חדשה (עברית), הכרת חברים חדשים והסתגלות לתרבות אחרת לגמרי ורק היום, כמעט שנתיים אחרי, יש אור בקצה המנהרה.

היום טליה בת 13 ולומדת בכיתה ז'.





בפרק 38 של הפודקאסט "נשים מספרות רילוקיישן" שוחחנו אני וטליה על המעבר לישראל- איך היא הרגישה כשהודענו להם שעוברים, מה היא מצטערת שלא הספיקה לעשות ומה יכול לעזור למי שעובר למדינה חדשה. דיברנו גם על ההתחלה החדשה בישראל, ממה היא הכי פחדה, איך היה להתחיל ביה"ס בישראל ומה היא חושבת על לימוד עברית.

לבסוף טליה נתנה כמה עצות שלדעתה יכולות לעזור למתבגר להיקלט טוב יותר במדינה החדשה.


אני חושבת שהכי שמחתי לשמוע שהצלחנו לתת לטליה תחושה שאנחנו איתה לאורך הדרך ושלא לחצנו עליה בתהליך הרילוקיישן שלה. ואני ממש גאה בה שדיברה חצי שעה שלמה בעברית! רק זה מראה איזה דרך היא עברה בתקופה האחרונה.


תודה טליה שהסכמת להתראיין לפודקאסט שלי ואני ממש ממליצה לכם ההורים להאזין לפרק וגם לתת לילדיכם להקשיב- אולי הפרק הזה יוכל לתת להם רעיונות ולעזור להם לדעת שהם לא לבד בתוך כל הבלגן של המעבר. 🙏


אם אהבתם את הפרק הזה, שתפו אותו עם אנשים נוספים שאתם חושבים שהוא יכול להיות רלוונטי עבורם.



 

ואם אתן מתכננות רילוקיישן לארצות הברית ומחפשות מישהי שעברה את התהליך בעצמה, מכירה את הקשיים והאתגרים ויכולה לעזור לכן להתכונן למעבר רגשית ומעשית- כתבו לי לאימייל maya.chen.relo@gmail.com או שלחו לי ווטסאפ 058-6905012 ונקבע פגישת היכרות ללא תשלום כדי שהרילוקיישן שלכן יעבור בקלות!


 

להאזנה לפרק לחצו פה:



המסר של טליה:

המסר של טליה חן



קצת תמונות מחייה של טליה-




ליצירת קשר עם מאיה חן:

לאתר שלי "מאיה חן-ייעוץ רילוקיישן"

לעמוד הפייסבוק של "מאיה חן- ייעוץ, ליווי ותמיכה בתהליכי רילוקיישן" https://www.facebook.com/20minfromseattle


לאינסטגרם שלי


לקהילת הפייסבוק "ביחד ברילוקיישן" בה ננהל דיונים ושיחות על הפודקאסט




**מוזיקה ע"י https://www.scottholmesmusic.com/


bottom of page