top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תMaya Chen

חופשה בהוואי עם ילדים- האי הוואי או בכינויו הנוסף ביג איילנד (Big Island)

מהרגע שחזרתי מהוואי לפני 8 שנים רציתי לטוס לשם שוב.

מזג האוויר המושלם, נוף מהמם, תחושת החופש והרוגע, שמש וים שזמינים בכל רגע וכל זה עטוף במעטפת אמריקאית אליה התרגלתי, גרמו לכך שהיעד נראה לי מזמין מאי פעם.

אבל היו המון יעדים אחרים והמון תירוצים עד שהחלטנו שאנחנו חייבים חופשה והגיע הזמן לחזור להוואי.

וככה קרה, שבאפריל 2021 טסנו שוב להוואי והפעם לאי Hawaii או בכינויו ביג איילנד Big Island, מכיוון שהוא הגדול באיי הוואי.

מתי נוסעים להוואי?

אנחנו טסנו בתחילת אפריל אבל אפשר להגיע להוואי כל השנה, מכיוון שהטמפרטורות בה מאוד נוחות. קחו בחשבון שמדובר באזור עם מזג אוויר טרופי ולכן קיים סיכוי לגשם בכל שלב במהלך היום.

התניידות בהוואי

• טיסה- אם אתם מגיעים מארה"ב הטיסה נחשבת טיסת פנים ולכן אין צורך בדרכון (נכון לזמן כתיבת שורות אלה-מאי 2021). בנוסף, כשאתם מזמינים כרטיס טיסה תוודאו שאתם טסים לאי הנכון (!). אנחנו טסנו עם חברת דלתא והיינו מאוד מרוצים. שדה התעופה של קונה (Kona) מאוד קטן ובנוי ממספר מבנים קטנים. זוכרים איך פעם היינו יורדים מהמטוס באמצע המסלול והולכים ברגל לבית הנתיבות? אז ככה זה שם.

• רכב- האי ביג איילנד מאוד גדול ולכן תהיו חייבים לשכור רכב אם תרצו לטייל לאטרקציות שונות מחוץ למלון. אני בדרך כלל מזמינה רכב דרך קוסטקו טרוול (צריך להיות חברים בקוסטקו)- המחירים הכי זולים, נהג נוסף חינם וביטול מהיר ללא קנס אם צריך. על מנת להגיע לסוכנויות השכרת הרכב יש לקחת שאטל משדה התעופה, שעובר במקום כל כמה דקות. אני ממליצה להשאיר את אחד ההורים יחד עם הילדים בשדה התעופה, ההורה השני יסע בשאטל לקחת את הרכב ורק אז יבוא לאסוף את שאר המשפחה. ככה אתם מונעים את טלטול כל המשפחה, בטח אם מדובר בילדים צעירים ובהרבה מזוודות.

לינה בהוואי

אנחנו נסענו עם משפחה נוספת ולכן חיפשנו בית מפנק עם בריכה להשכרה.

הבית שמצאנו היה פסגת החלומות שלנו- בית מפנק, שכל מה שרצינו וחיפשנו היה בו-ממכשירי חשמל, ציוד לבריכה ולים, משחקים, יין, פחיות וחטיפים שהושארו לנו, משחקי בריכה ועוד ועוד. בנוסף, הנוף מהבית היה עוצר נשימה והבריכה היתה כיפית וחמימה. וכמובן, אנני מנהלת הבית היתה תמיד זמינה עם מידע או עזרה בכל נושא שהיינו צריכים.

הבית לא זול אבל אם בא לכם להתפנק זה המקום. ממליצה בחום ומבטיחה לכם שלא תרצו לעזוב!

קישור לאתר של הבית ניתן למצוא פה.

דבר נוסף, אנחנו בחרנו לגור במשך כל השהות ליד העיר קונה (Kona). החיסרון הוא, שהאטרקציות המרכזיות נמצאות במרחק 1.5-2 שעות נסיעה לכל כיוון. מבקרים רבים מפצלים את השהות שלהם בין הילו (Hilo) לקונה (Kona). לדוגמא ישנים שני לילות באזור הילו (Hilo), נסיעה מהילו לקונה דרך ה Volcanic National park והחוף השחור ורק אז מגיעים לקונה (Kona).

מה צריך לדעת לפני שיוצאים לטיול?

1. בתקופת הקורונה חובה לבדוק באתר של הוואי מה דרישות הכניסה לאי מבחינת בדיקות קורונה והאם אתרי הטיול פתוחים או דורשים הזמנה מראש. נכון למאי 2021, כל מבקר צריך לעבור בדיקת PCR לא יותר מ-72 שעות לפני ההגעה להוואי רק אצל ספקים מורשים ע"י רשויות הוואי. לרשימת הספקים לחצו פה. לאחר ביצוע הבדיקה וקבלת התוצאות יש להטעין אותם לחשבון שיצרתם באתר של הוואי. שימו לב! בנוסף לתוצאות אלו, 24 שעות לפני הטיסה אתם צריכים למלא באותו בחשבון הצהרת בריאות לכל נוסע. אם הכל הלך חלק תקבלו לאימייל ברקוד שאותו תתבקשו להציג לנציג בכניסה להוואי. ** מדי פעם הרשויות באי עושות בדיקת קורונה נוספת בשדה התעופה לפני הכניסה להוואי. לצערנו, הטיסה בה הגענו נפלה על בדיקה שכזו, שעיכבה אותנו בשעה נוספת בכניסה. לשאלות ותשובות נוספות בנושא לחצו על הלינק הבא.

2. מומלץ להביא ציוד צלילה כמו שנורקלים וסנפירים לרגליים אם יש לכם. כמובן שאפשר לרכוש הכל באי אבל המחיר מופקע.

3. שימו לב שהוואי נמצאת ב-Time Zone שונה מארה"ב.

4. הוואי מאוד יקרה אז קחו את זה בחשבון בכל מה שקשור לאוכל ולאטרקציות.

5. אל תשכחו להביא קרם הגנה וכובעים ולהמרח כל שעתיים גם אם אתם יושבים בשמש!

6. אם תרצו להיכנס למערות הלבה, אל תשכחו להביא פנסים.

רגליים של אשה, ששוכבת על כסא נוח באי ביג איילנד בהוואי
החופש המושלם

אז לאן כדאי לטייל באי ביג איילנד (Hawaii)?

בקישור הזה תוכלו לראות את כל המקומות בהם היינו במפות גוגל.

שימו לב! יש בהוואי המון מה לעשות אבל מכיוון שהגענו עם ילדים קטנים ומטרתנו היתה לנוח, לא התרוצצנו בין כל האטרקציות. אף על פי כן, קבלו את כל האפשרויות שהיו לי ברשימה.

שתי דמויות הוואי על כוסות

יום טיול להילו (Hilo)-

1. הגנים הבוטניים -Hawaii Tropical Bioreserve & Garden- גנים בוטניים יפיפיים עם מגוון רחב של צמחיה ופרחים. מאוד נהננו ואני ממליצה לא לוותר. ההליכה בגנים היא בשבילים סלולים ומסודרים. צריך לקחת בחשבון שלושה דברים- הראשון- המסלול הוא בירידה ומה שיורדים צריך גם לעלות 😜 השני- לעיתים יש מדרגות שמובילות לחלקים מסוימים בגן, מה שיכול להקשות אם לקחתם עגלה. מקסימום מורידים את העגלה בידיים.

השלישי- אין בתוך הגנים מתקני שתיה ולכן הצטיידו במים מראש! הסיור בגנים עולה כסף ולוקח בערך שעתיים. אין צורך לקנות כרטיסים מראש. במקום חניה מסודרת ושירותים מסודרים אך אין שם אוכל או שתיה לקניה.

שימו לב! בתקופת הקורונה זמני הכניסה השתנו ולכן חשוב לבדוק באתר שהם פתוחים לפני אתם יוצאים לדרך.

2. ארוחת צהריים בהילו (Hilo) - אני ממליצה להזמין מקום מראש במסעדה כשאתם יוצאים מהגנים ועד שתגיעו יהיה מקום ולא תצטרכו לחכות.

מסעדה מומלצת ומאוד פופולרית בה רצינו לאכול ולא היה מקום היא Pineapples Restaurant. חובה להזמין מראש!

ילד מחכה לאכול במסעדה באי ביג איילנד

3. בדרכנו חזרה עצרנו במערות הלבה Kaumana Caves. מערות הלבה (Lava Tubes) נוצרו כאשר זרם של לבה התקרר מהר והתקשה מבחוץ, אבל הלבה שבפנים המשיכה לזרום.

כשמגיעים מכיוון הילו, החניה נמצאת בצד שמאל של הכביש והכניסה למערות בצד ימין של הכביש (ותזהרו בחציה!)

הירידה במדרגות תלולות ואחר כך כניסה למערה. החלק הנגיש של המערה לא מאד עמוק ונחמד להיכנס ולהסתכל על פלא הטבע הזה.

אל תשכחו להביא פנסים (עדיף כאלה שמשאירים את הידיים פנויות), נעליים סגורות עם אחיזה טובה (רטוב במערה) וביגוד ארוך אם מחליטים להיכנס עמוק יותר ולזחול פנימה.

משך השהות (ללא זחילה) הוא בסביבות חצי שעה. מחוץ למערה יש שולחנות פיקניק ושירותים מסודרים.

פעילויות נוספות באזור Hilo-

1. טיול ל- Akaka Falls State Park- מסלול קל של כשעה לאחד המפלים הגבוהים בעולם. המסלול סלול בתוך ג'ונגל ומאד מומלץ. אפשר לראות את המפלים אחרי הליכה של כ-0.4 מייל ממגרש החניה. החניה פתוחה לקהל בין 8:30 ל-18:00 כל יום ועולה כסף (5$ לאדם). מומלץ לשלם על החניה לפני שמגיעים כי לא תמיד יש במקום קליטה סלולרית. אפשר להזמין בטלפון 1-888-767-9037 או באתר של CallToPark במיקום #125932.

2. ביקור ב- Rainbow Falls - מפלים יפהפיים צמודים לעיר הילו. מומלץ להגיע לשם בשעות הבוקר על מנת לראות את השמש יוצרת קשת יפיפיה מעל המפל. הביקור אורך בין 30 דקות לשעה. אפשר גם לטפס לראש המפל.

3. אם אתם מחפשים חוף נחמד באזור- Richardson Ocean park- חוף ים יפהפה עם שונית ושנורקלינג מדהים.

יום שייט ל-Kealakekua Bay

בחרנו בשיט בשעות אחר הצהריים של חברת Fair Wind. אפשר ללכת לאותו השיט גם בשעות הבוקר אבל לנו התאימו שעות הצהריים, כשהמים חמים יותר והשיט קצר יותר.

יש להגיע לאזור היציאה לשיט לפחות חצי שעה מראש. אין באזור הרבה חניה אז קחו בחשבון זמן חיפוש חניה והליכה. לפני השיט על השולחנות יהיה מונח קרם שיזוף, שמותאם לשמירה עך האלמוגים ואתם מוזמנים להשתמש בו.

השיט עצמו הוא חוויה מקסימה (כמובן, במידה ואין מחלת ים). שטים בסביבות שעה עד לאיזור Kealakekua Bay. כשמגיעים לאזור, הספינה עוצרת, מורידה עוגן, מגלשות ומדרגות וזה זמן השנורקלינג.

אפשר להביא את ציוד השנורלינג שלכם ואפשר לקבל גם ציוד מצוות הספינה. שאלה תמימה שלי לאחד מאנשי הצוות "איך עיוורת כמוני יכולה לראות בתוך המים?", גילתה לי שיש להם גם משקפות עם מספר!! וככה יכולתי לשים משקפת צלילה ולרדת גם אני למים, לעשות שנורלינג וגם לראות! חוויה מדהימה!

הצוות מאוד עוזר, זמין ונחמד לכל בקשה. בספינה יש שירותים והם מחלקים שתיה וחטיף בחינם.

בקיצור, אל תפספסו!

יום צבי הים-

בהוואי יש מספר חופים בהם אפשר לראות צבי ים.

מכיוון שלא רצינו לנסוע רחוק מקונה, נסענו ל-Alula beach with turtles, מרחק חצי שעה מקונה.

חנינו בחניה, הלכנו חמש דקות (דרך לא סלולה, לא לעגלות) והגענו לחוף מקסים ודי בוסרי.

בחוף יש מעין לגונות קטנות ובהן מסתתרים צבים וצריך להזהר ולא לבלבל ביניהם לבין אבנים גדולות. המים מאוד רדודים ולא קרים מדי ואין בעיה לילדים להכנס ולשחק בחול.

אני ממליצה להביא נעליים לכניסה למים כי החוף מלא חלוקים ואבנים.

הילדים שלנו נהנו לחפש צבים ולשחק בחול. החיסרון היחיד הוא שאין שם שירותים.

יום חוף-

רצינו ללכת לראות חוף עם חול ים אמיתי, כמו בישראל, ובחרנו בחוף היפיפה- Hapuna beach state park, מרחק שעה מקונה. מדובר בחוף מהמם, מסודר (יש שרותים ומקלחות), שהזכיר לנו מאוד את חופי מדינת ישראל.

אין צל כמעט אז תביאו שמשיה.

אנחנו נסענו רק אחהצ אבל בהחלט אפשר לבלות שם יום שלם.

חופים נוספים באזור קונה:

1. חוף "חול הפלא" או Magic Sand Beach Park- נקרא כך כי החול יכול להעלם לחלוטין מהחוף כשיש מזג אויר סוער. במקום יש תמיד מציל והוא מתאים לגולשי גלים. יש בחוף גם שירותים ומקלחות.

2. חוף הצבים או Kahalu’u Beach Park - חוף טוב למנוחה ולמי שרק מתחיל עם שנורקלינג. שימו לב להישאר באזור הדרומי (שמאלה כשמסתכלים על האוקיינוס) כשעושים שנורקלינג. באזור יש שירותים, מקלחות, שולחנות פיקניק ומציל. החניה לא גדולה ומתמלאת מהר.

3. קיאלאקקואה ביי KEALAKEKUA BAY State park Historic park- בית לריף אלמוגים יפיפה ולכן נחשב לאחד ממקומות השנורקלינג הכי יפים באי. הכניסה לאזור היא דרך Nopo’opo’o Beach Park בו יש חניה, אזור פיקניקים, שירותים, מקלחות ומים זמינים. הדרך הטובה ביותר לצלול באזור היא באמצעות אחד מהסיורים המאורגנים לאנדרטת קפטיין קוק. (ראו סעיף "יום שיט")

4. חוף מאונה קה Kauna'oa Beach (Mauna Kea Beach)- אחד מהחופים עם החול הלבן הכי יפים בביג איילנד. מצוין לשיזוף ולשנורקלינג. זהו חוף ציבורי אבל כדי להגיע אליו צריך לעבור דרך מלון Mauna Kea . כדי למצוא מקום חניה צריך להגיע לשם לפני 8:30 בבוקר. אם לא מצאתם חניה, אפשר לנסוע מייל דרומה עד ל- Hapuna Beach (חוף מושלם בו אני הייתי!) ושם תמיד יש חניה.

5. חוף 69 Waialea beach (also know as beach 69)- חוף פופולארי עם חול לבן. טוב לרחצה ולשנורקלינג. יש בחוף הרבה צל מהעצים. אין מציל אך יש שירותים ומקלחות.

יום טיול אופציונלי (לא עשינו אבל אפשרי) לפארק הוולקני והחוף עם החול השחור

1. מתחילים בביקור ב- Volcanic National Park . חשוב לדעת שבגלל COVID-19 חלק מתחנות העצירה לא עובדות ולכן בידקו באתר לפני היציאה לטיול. גם פה אני ממליצה על שימוש באפליקציית GyPSy, שאומנם עולה כסף אך מסבירה בצורה מעניינת על האזור.

2. בדרך חזרה עצרו ב- Punaluʻu Black Sand Beach. חוף זה מפורסם משתי סיבות- הסיבה הראשונה היא שצבע החול בו הוא שחור. הצבע נגרם מחלקי לבה קטנים שמעורבבים בחול. הסיבה השניה היא כי ניתן לראות בו הרבה צבי הים (Hawksbill turtles and green turtles). צבי הים הם חיה מוגנת ובסכנת הכחדה. אסור להתקרב אליהם ובוודאי לא להאכיל אותם, לנסות להרים אותם או להשאיר זבל שיכול לפגוע בהם. אפשר בהחלט להיכנס למים, לעשות שנורקלינג, לטייל על החוף או לעשות פיקניק. בחוף יש לא מעט עצי קוקוס שנותנים צל. קחו בחשבון שהחול השחור מתחמם מאוד מהר ולכן כדאי להביא סנדלים למים. בחוף יש מצילים כל יום בין 8:30 ל-17:00, יש שירותים ומקלחות.

3. לסיום הטיול מומלצת עצירה ב-Punalu'u Bake Shop.

אטרקציות נוספות באי:

1. צלילה או שנורקלינג עם מנטה ריי אחרי השקיעה. לא עשינו אבל שמענו שמעולה ומאוד מומלץ. החברה בה שטנו, FairWind מוציאה גם סיורים כאלו.

2. צלילה עם מדריך פרטי עם חברת Kona Shore Divers- הבן שלי מאוד נהנה! הוא נפגש עם המדריך ג'ק, קיבל שיעור קצר בצלילה ויצא לצלילת הכרות של שעה.

3. טיול קייאקים לפסל של קפטיין קוק. עשינו והילדים מאוד נהנו.כל קייאק מכיל בין 2-3 אנשים.

4. ביקור באתר ההיסטורי- Puuhonua Honaunau National Historical park .

5. השתתפות בארוחה הוואית מסורתית עם הופעה שנקראת Luau . אם לא עשיתם זו חוויה נחמדה אבל לא זולה. תוכלו למצוא פה הצעות לארוחות אלו.

6. צפיה בכוכבים ב- Mauna Kea summit. מאונה קאה הוא הר געש לא פעיל והוא גם ההר הגבוה ביותר באי, המתנשא לגובה של כ- 4600 מטרים מעל לפני הים. במרומי ההר ממוקמים הטלסקופים החזקים ביותר בעולם המספקים לאסטרונומים את נקודת התצפית הטובה ביותר בעולם על הכוכבים ועולמות אחרים. הוא נחשב לאחד המקומות המומלצים בעולם לראות כוכבים. אפשר להגיע למרכז המבקרים Onizuka Center for International Astronomy Visitor Information Station .בלילה הם מוציאים החוצה טלסקופים לצפות בכוכבים. (צריך לבדוק שפתוח בגלל COVID-19). למי שמתכנן להגיע לפסגה חובה רכב 4*4 וכדאי לבוא לבושים טוב כי ממש קר שם למעלה. דווקא הראות הטובה יותר נמצאת ליד מרכז המבקרים ולא בפסגה.

7. החוף עם החול הירוק Green sand beach (Papakōlea) החול הירוק הוא תוצר של פעילות געשית שבעקבותיה נוצרו קריסטלים ירוקים המעורבבים בחול ונותנים לחוף את שמו. זהו חוף קטן ולא פשוט להגעה, שקרוב לקצה הדרומי של האי. קשה לשחות שם, אין מציל או שירותים. כמו כן אין במקום כמעט צל. הכי טוב לבקר בחוף בשעות הבוקר המוקדמות. כדי להגיע לשם צריך לנסוע לקצה הדרומי של האי ואז לעשות הייק של 2.5 מייל לכל כיוון מהחניה לחוף.

8. שייט בקייאקים בתעלות השקיה עתיקות Fluming Kohala- התעלות נחצבו לפני מעל 100 שנה על ידי פועלים יפנים שהובאו להוואי לעבוד במטעי הסוכר Flumin Kohala. השייט עובר ב-10 מנהרות חצובות בסלע ולכן כדאי להביא פנסי ראש אתכם. מומלץ גם ללבוש בגדים שאפשר להרטיב ונעלי מים. חוויה נחמדה מאוד ולא אקסטרימית. חובה להזמין מקום מראש, בטח אם מדובר בקבוצה גדולה של אנשים.

לסיכום, הוואי יפיפה וזה היה טיול פרידה מושלם מארה"ב. במידה ויש לכם עוד שאלות אשמח לענות- השאירו לי הודעה דרך הווטס אפ באתר או באימייל mayarelostories@gmail.com.