top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תMaya Chen

כל מה שצריך לדעת, כשרוצים לתכנן או לחגוג יום הולדת לילדים בארצות הברית

חודש אפריל הוא חודש מאוד משמח אצלי בבית כי שניים מתוך שלושת הילדים שלי חוגגים יום הולדת.

זה כמובן אומר שבנוסף לשמחה הגדולה אני גם צריכה להערך מראש לקראת ימי ההולדת בכל מה שקשור למתנות, מה עושים, עם מי חוגגים ומתי.


ואני מאוד אוהבת ימי הולדת וציון אירועים משמחים (ולמה לא בעצם?), ולכן אצלנו בבית זו תמיד סיבה לחגיגה שכוללת בוקר של בלונים, שירי יום הולדת, מתנות וכמובן תשומת לב מיוחדת לילד או ילדת יום ההולדת.


שולחן מכוסה בהרבה מתנות ובלונים
שולחן המתנות מחכה לכלת השמחה

אתם יכולים לתאר לעצמכם ששלושה ילדים ו-11 שנים בארה"ב הביאו אותי לכך שיש לי ניסיון לא קטן עם ארגון ימי הולדת מכל הסוגים- בבית או במשחקיה, לכל הכיתה או רק לחלק מהילדים, לחברים ישראלים או לחברים אמריקאים, בפארק או בסלון ואפילו בזום.


המסקנה העיקרית שלי היא שהחגיגה חייבת להתאים למשפחה אבל בעיקר לילד הספציפי שלכם ובגיל הספציפי בו הוא נמצא: חלק ירצו לחגוג רק עם חבר אחד וחלק יעדיפו חגיגה גדולה, חלק יאהבו ארוע שאתם מארגנים בעוד אחרים ירצה לחגוג מחוץ לבית.

הכל מתאים ומקובל כל עוד זה מה שהילד רוצה (וכמובן במסגרת התקציב שלכם).

תמיד תשאלו אותם קודם מה הם רוצים כי לפעמים תתפלאו לשמוע שהחגיגה הגדולה שתכננתם היא ממש לא מה שהם רוצים.






בארצות הברית, ארץ התכנון מראש, גם לגבי הנושא הזה יש חוקים (לא כתובים יש להגיד) שכדאי להכיר, בטח אם אתם מתכננים להזמין ילדים אמריקאים לחגיגה.

בשורות הבאות אחלוק אתכם מניסיוני, תוך דגש חוזר על כך, שיש שונות בין המדינות בתוך ארה"ב וכמובן בין משפחות שונות ותרבויות שונות.

אני מתייחסת פה לימי הולדת לילדים צעירים (כי המתבגרים גם ככה עושים מה שהם רוצים 😆).


אז מה צריך לדעת כדי לתכנן את יום ההולדת הכי מתאים לילד או לילדה שלכם?


  1. כמו שציינתי קודם השלב הראשון הוא לשאול את הילד.ה שלכם מה הם רוצים לעשות ביום ההולדת שלהם. האם הם רוצים לחגוג עם כל הכיתה, רק הבנים/בנות, רק כמה חברים ועל מה הם חשבו מבחינת מיקום. תתפלאו לשמוע כמה הם יודעים מה הם רוצים, גם בגילאים צעירים. יחד עם זה כמובן שנכנסים פה גם הערכים והאמונות שלכם לגבי החגיגות וכמות הכסף שמוציאים עליהן (אם בכלל).

  2. עכשיו מגיע השלב בו אתם צריכים להחליט מה התקציב שלכם לחגיגה. אני ממליצה לחשוב על זה ממבט של תכנון שנתי בעיקר אם יש לכם מספר ילדים או אם אתם צריכים להיערך מראש לאירוע גדול יותר כמו בר/בת מצווה.

  3. הזמנת המקום- במידה ואתם מעוניינים באירוע שיתקיים באחת המשחקיות באזור, במקומות כמו באולינג/לייזר טאג/כדורגל/סדנת ציור ועוד, קחו בחשבון שנהוג לשריין מקום ליום הולדת כמה חודשים מראש. כלומר, אל תחכו לרגע האחרון עם הזמנת המיקום! אם תרצו להזמין סככה בפארק ציבורי- גם אותה צריך לשריין מספיק זמן מראש! כמובן שתאריכים בסופי השבוע נחטפים הכי מהר. לרוב תצטרכו לתת סכום מסויים (Deposit) שלא יוחזר במידה ותבטלו כדי לשריין את התאריך, ממש כמו בהזמנת האולם לחתונה שלכם. 🙂

  4. שימו לב! בארה"ב, שלא כמו בישראל, לא נוטים להזמין את כל הכיתה ליום ההולדת ורוב בתי הספר לא מחייבים את זה. כלומר, יכול להיות מצב בו יוזמנו ליום ההולדת רק חלק מהבנים או הבנות. זה מתבטא בכך שברוב המשחקיות המחיר להזמנת אירוע הוא בד"כ ל-15 ילדים וכל ילד נוסף משלם מחיר אקסטרה. פשוט כי הם יודעים שבדרך כלל לא מגיעים יותר מ-15 ילדים לאירוע אחד. כשאתם מזמינים אירוע, שימו לב מאוד למספר הזה וציינו בהזמנה "לא להביא אחים" אחרת תצטרכו לשלם על כל ילד נוסף (וכמובן מחיר מופקע).

  5. ברוב הכיתות בבתי הספר בארה"ב אין לכם ההורים דרך לדעת את שמות הילדים בכיתה ובטח לא את פרטי הקשר של ההורים (שלא כמו בישראל, שם בכל כיתה יש לפחות 3 קבוצות ווטסאפ). אז איך כן אפשר לדעת את מי להזמין לאירוע? א. בדרך כלל אם מזמינים את כל הילדים בכיתה המורה תרשה לחלק הזמנות (כן, כאלה פיזיות) לכל הילדים. ב. אם מזמינים חלק מהילדים אפשר לבקש מהמורה את הפרטים של ההורים הספציפיים ולרוב היא תצטרך לשלוח לאותם ההורים אימייל ולבקש רשות לתת לכם את הפרטים, או שהיא תסכים לעזור לילד שלכם לחלק לאותם הילדים הזמנות אישיות. (אני מסכימה שזה מסובך ורק מראה כמה הילדים האמריקאים בד"כ לא חוגגים עם חבריהם לכיתה.) ג. במידה ובדרך פלא יש לכם את פרטי הקשר של ההורים (אימייל), מקובל לשלוח הזמנה ליום ההולדת לפחות שלושה שבועות מראש דרך אתר כמו Evite.

  6. אם החלטתם להיות אמיצים ולארגן את המסיבה בעצמכם (אני עשיתי גם את זה וזו היתה המסיבה שהבן שלי זוכר לטובה עד היום) אני ממליצה לחפש ילד או ילדה מתבגרים שרוצים להרוויח קצת כסף ולשלם להם על עזרה עם הילדים. יש המון אפשרויות לפעילויות- ביום ההולדת של הבן האקטיבי שלי אני עשיתי חפש את המטמון, משחקי כדור בחצר, מסלול מכשולים (הבת שלי עזרה ביצירה שלו) ולסיום פיניאטה. באירוע נסיכות לבת שלי (אני יודעת, מאוד סטריאוטיפי) קישטנו עוגיות, עשינו פעילות יצירה, רקדנו וראינו סרט. הכי חשוב באירועים האלה זה להיערך מראש, לקחת עזרה ולנשום עמוק.

  7. אל תשכחו לאחר המסיבה לשלוח כרטיס "תודה על המתנה" או להביע תודה בטקסט.


עוד כמה נושאים שחשוב לדעת:


  1. נוכחות הורים ביום ההולדת- אין חוק ברור וזה בדרך כלל מושפע מגיל הילד. הייתי מבררת עם מארגני האירוע האם אפשר להשאר, במידה ואתם מעוניינים בזה. אם אתם כן נשארים, אל תעיקו ואל תפריעו. תזכרו שזה האירוע של הילד שלהם והוא מרכז המסיבה.

  2. האם להביא אחים? לרוב, ההורים המזמינים יציינו בהזמנה האם אפשר להביא אחים או לא. לפעמים לא תהיה לכם ברירה, ולכן אם אתם לא בטוחים תמיד אפשר לשאול. אם מדובר במשחקיה, הייתי משלמת על הכניסה של האח (כי כמו שציינתי קודם, כל ילד נוסף-משלמים עליו אקסטרה).

  3. מתנות- מקובל להביא מתנה שעולה בסביבות 15-30$ (שוב, תלוי מדינה) וכמובן ללוות אותה בברכה. קחו בחשבון שבסוף יום ההולדת חתן/כלת השמחה יפתחו את המתנות מול כולם ואתם לא רוצים שהילד.ה שלכם ירגישו לא נעים מהמתנה שהביאו. מקובל בהחלט לשאול את ההורה מה להביא לילד יום ההולדת.

  4. אוכל- ברוב ימי ההולדת במשחקיות מקובל להגיש פיצה ועוגה. יש מקומות בהם אתם תצטרכו להזמין את הכיבוד ויש מקומות בהם הכל כלול במחיר. בכל אופן, אוכל בריא בד"כ לא כלול במחיר (כמו ירקות ופירות) ותצטרכו להביא אתכם. חשוב מאוד! אל תשכחו לברר האם יש אלרגיות או בקשות כמו פיצה ללא גלוטן בקרב המוזמנים לאירוע. אם יש כאלו, הכינו גם אופציה לילדים האלו כדי שלא ירגישו שונים. אבל באמת, מה שהכי חשוב הוא שגם אתם ובעיקר הילדים שלכם יהנו מיום ההולדת! ואם אתם חוגגים בקרוב- מזל טוב! תמונות מימי ההולדת של הילדים שלי:



אם אתם מחפשים עוד מידע על רילוקיישן לארצות הברית הצטרפו לקבוצת הווטסאפ שלי "רילוטיפ עם מאיה חן" וקבלו טיפ שבועי ישירות לסלולרי שלכם!

להצטרפות לחצו על הקישור-




bottom of page