top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תMaya Chen

איך מתמודדים עם סופת שלג ראשונה ברילוקיישן בארה"ב?

אני זוכרת את הפעם הראשונה בה ראיתי שלג פה, בסיאטל.

זה היה שבועיים אחרי שעברנו מישראל (אפשר לקרוא עוד על יום המעבר ועל ההתחלה פה).

היינו עוד בשוק מכל כך הרבה דברים ופתאום שלג!

הרגשתי כמו ילדה קטנה שרוצה לצאת החוצה, לקפוץ, להשתולל בשלג, לבנות איש שלג ולהעיף כדורי שלג אחד על השני. אבל לא ממש היינו ערוכים, כי גם המעיל הכי מחמם שהיה לי לא ממש חימם את הידיים הקפואות שלי, ולכן הסתפקתי בתמונות.



השלג הראשון שלנו בסיאטל
השלג הראשון שלנו בסיאטל

מאז כל שנה יורד פה שלג לפחות פעם בעונה ובכל פעם אנחנו מופתעים מחדש מהפלא.

בשעה הראשונה הילדים צורחים, שמחים, מתרגשים ואחר כך צריך בולדוזר כדי להוציא אותם החוצה.


אז אולי אני לא מאוהבי השלג ולכן לא אדבר אתכם על סקי וסנובורד, אבל למדתי במהלך השנים כמה דברים על הימים האלו:


1. כשהשלג יורד הכל נהיה לבן, צח ובוהק. אבל בבוקר שאחרי, בייחוד אם לא ירד הרבה שלג, הוא הופך לקרח מחליק ומסוכן מאוד. למצב הזה קוראים "קרח שחור" (Black Ice) ואל תזלזלו בו כי הוא יכול לגרום לתאונות דרכים ושאר פציעות לא רצויות.


2. שווה להחזיק בבית את חפירה (shovel) לפינוי שלג. אולי תשתמשו בו פעם בשנה אבל זו השקעה שווה ולא יקרה. דוגמא אפשר למצוא פה. אם יורד אצלכם הרבה שלג שווה גם להחזיק בבית מלח גס אותו מפזרים על שביל הגישה כדי למנוע החלקה.

שימו לב! על פי החוק בוושינגטון סטייט, האחריות שלכם בתור בעלי בית היא לפנות את השלג גם מהמדרכה שנמצאת ליד שטח הבית שלכם.


3. בבתי הספר קיים יום מיוחד הקרוי "יום שלג" (Snow day). הכוונה ליום בו בית הספר נסגר כי ירד שלג בלילה ולא בטיחותי לפתוח אותו ללימודים (בעיקר בגלל ההסעות לבית הספר). כיום בתקופת הקורונה צריך לבדוק מהי מדיניות הדיסטריקט שלכם בנושא זה. יש סיכוי שמעכשיו ימי שלג יהיו רק זיכרון רחוק.

לרוב אם היו ימי שלג, בסוף השנה יושלמו ימים אלה וסוף שנת הלימודים תתאחר.


4. העיריה מתחילה לפלס כבישים די מהר לאחר שהכל נהיה לבן. אבל במידה ואתם גרים ברחוב צדדי, כמו זה בו אני גרה, תוכלו לחכות גם יותר משבוע עד שמישהו יגיע אליכם,אם בכלל. לכן, אל תסיקו על מצב הכבישים המרכזיים על סמך המצב בשכונה שלכם-סביר להניח ששם כבר מפולס.


5. כשקפוא בחוץ מומלץ לכסות את פתחי הברזים שנמצאים מחוץ לבית. כבר היו מקרים שהקור הביא לפיצוץ בצינורות המים כי המים קפאו בצינור. דרך פשוטה לעשות את זה היא לקחת גרב ולכסות את הברז. מוזר אבל עובד. חוץ מזה במצב של קור קיצוני כדאי גם להשאיר בבית ברז אחד שיטפטף קצת כדי למנוע את קפיאת המים בצינורות.

6. נהיגה בשלג מסוכנת מאוד. בשלג מקדם האחיזה נמוך מאוד ובקרח אין אחיזה בכלל! מכאן שיכול להיות ולא יהיה היגוי ומרחקי הבלימה יתארכו.

באזורים בהם יורד הרבה שלג אני ממליצה לרכוש שרשראות שלג לכל הגלגלים.


7. אם הבית שלכם מוקף בהרבה עצים גבוהים יש סיכוי גבוה שסופת שלג תגרום גם לנפילת ענפים גדולים מכובד השלג עליהם. לנו נפלו כמה פעמים ענפים מאוד גדולים על הבית ובמזל רק שברו את המרזב. דרך להתכונן לכך היא לגזום מבעוד מועד ענפים בעייתים או מסוכנים.


8. הרבה פעמים סופות שלג יכולות לגרום לנפילת החשמל. אני ממליצה לדאוג שיהיה לכם תאורת חירום, פנסים, נרות ומטענים ניידים למקרה שזה קורה. כמובן שאפשר לדאוג לגנרטור, אבל זה כבר מאוד למתקדמים.

בכל אופן, במידה ויש הפסקת חשמל ניתן לעדכן את חברת החשמל (PSE בסיאטל) ולקבל עדכונים על זמן התיקון.


9. הכי חשוב- אל תשכחו להנות מהשלג בחוץ ולסיים בכוס תה/קפה/שוקו חמים בבית אחרי.


יש לכם עוד טיפים חשובים? אשמח לשמוע ולהוסיף אותם פה. כתבו לי פה בהערות או למייל mayarelostories@gmail.com.








204 צפיות0 תגובות
bottom of page