top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תMaya Chen

המסע לישראל- סיכום הטיסה וההגעה לישראל

**את הפוסט הזה כתבתי כבר לפני חודש, ב-3 ביולי 2021, יום אחרי שנחתנו בישראל וחשוב לי להשאיר אותו כמו שהוא, על אף שרק עכשיו אני מפרסמת אותו. **

אני כותבת לכם עכשיו מהבית השכור החדש שלי בישראל. השעה 4:30 בבוקר וכולם ערים פה מהג'ט לג.

לפני יומיים עלינו על המטוס בדרך לישראל.

חזרה לישראל או כמו שאני קוראת לזה- רילוקיישן לישראל.

אני יושבת לי פה על המרפסת וכל החושים שלי עובדים- השמיים מתחילים להתבהר כי אוטוטו זריחה. הציפורים גם הן התעוררו ומדברות האחת עם השנייה בציוץ מרגיע, כשמנגד ברקע רעש המכוניות מהכביש. אני מריחה את ריח פריחת יערת הדבש- אחד מהריחות האהובים עלי ביותר ואת הריח המתוק של האוויר, הריח של ישראל.

אז נכון שגם יש לחות ואני ערה מ-1 בבוקר אבל אין כמו השקט הזה לפני שמתחילים את המרוץ היומי כדי למלא קצת את דלי האנרגיה שלי.

כרגיל, אני מאמינה בשיתוף ידע ולכן אשתף אתכם ברשמי המסע שלנו ואם אוכל לעזור אפילו רק לאדם אחד נוסף- עשיתי את שלי.

הגעה לשדה התעופה SeaTec

הזמנתי מונית גדולה שתיקח את כל הכבודה שלנו (5 מזוודות, 4 תיקים גדולים, 3 טרולי, 5 תיקי גב, בוסטר, 2 חתולים ו-5 בני משפחה).

הזמנתי מונית דרך חברה הנקראת Shuttle Express . זה לא היה זול אבל שווה כל דולר. המונית הגיעה בזמן והייתה נקייה ומאוד נעימה.

את ההזמנה עשיתי חודש מראש. תיזמנתי את המונית כך שנגיע לשדה התעופה עוד לפני 3 השעות הקודמות לטיסה כי ידעתי שייקח לנו זמן להתנייד עם כמות הציוד הגדולה וזו היתה החלטה טובה מאוד.

כמובן שהיו לנו חברים מקסימים שהציעו להביא אותנו לשדה אבל אני לא רציתי פרידות בבוקר הנסיעה ולכן סירבתי.

משפחת חן מוכנה לחזרה לישראל

צ'ק אין-

טסנו עם חברת לופטהנזה מסיאטל דרך פרנקפורט לישראל.

חברת התעופה הזו נבחרה משתי סיבות. הראשונה כיוון שהיו איתנו חתולים ולופטהנזה היא בין החברות היחידות המאפשרות העברת בעלי חיים בימים אלו. השניה שרצינו לטוס דרך אירופה ולא דרך ניו יורק או סן פרנסיסקו (וזו החלטה אישית לגמרי).

החלטנו לנסות לשדרג את הטיסה הארוכה למחלקת עסקים במהלך הצ'ק אין והצלחנו!

ההחלטה לשדרג הייתה אחת הטובות שעשינו ואני ממליצה בחום אם יש באפשרותכם לעשות את זה. גם ככה המסע ארוך ומייגע והאפשרות לשנות את מנח הגב של הכסא לשכיבה הצילה את הגב המסכן שלי ושל בעלי.

יתרון נוסף של מחלקת עסקים היה שהמחיר כלל שתי מזוודות, כך שלא היינו צריכים לשלם על תוספת מטען.

כבר בצ'ק אין בדקו שיש לנו הכל- אישורים לחתולים, בדיקות קורונה, הצהרת בריאות של מדינת ישראל וכמובן דרכונים בתוקף.

** שימו לב, לפעמים אם משלמים מראש (כמה ימים לפני הטיסה) על המטען העודף יש הנחה בסכום. לדוגמא בלופטהנזה המחיר בהזמנה מראש הוא 85$ ובשדה התעופה הוא $100 למזוודה.

**אני ממליצה להגיע אפילו כמה דקות לפני פתיחת דוכני הצ'ק אין, בטח אם אתם רוצים לנסות לשדרג את הכרטיס, בכדי שתהיו ראשונים בתור.

בדיקת בטחון-

אם יש לכם TSA Pre והוא מעודכן על כרטיסי הטיסה שלכם, תשתמשו בו! זה חסך לנו עמידה ארוכה בתורים ואחרי 5 דקות כבר היינו אחרי הבידוק.

לבעלי חתולים וכלבים- חובה להוציא אותם מהמנשא ולהעביר את הכלוב בבידוק. אם אתם חושבים שבעל החיים ייכנס ללחץ ויברח אפשר לבקש ללכת לחדר צדדי, רק קחו בחשבון שזה לוקח יותר זמן.

אנחנו בורכנו בחתולים ששיתפו פעולה ממש יפה ולא היה לנו צורך בזה.

למי שמעוניין אני מצרפת קישור לכלוב החתולים המצוין שקנינו.

**מכיוון שבטח תטוסו עם המון ציוד אני מציעה לשים את כל הציוד שאולי תצטרכו להוציא בבידוק בתיק אחד (מחשבים, אוכל לחתולים, אקמול ועוד). אני לא עשיתי את זה ובגרמניה פתחו לי כמעט כל מזוודה ואפילו החרימו מספר חפצים.

המסמכים הדרושים היום ליציאה מארה"ב לישראל (נכון לתחילת יולי 2021- תמיד תבדקו קודם!):

1. בדיקת PCR מקסימום 72 שעות לפני ההמראה. אנחנו עשינו את הבדיקה שלנו בבלוויו קולג' (הזמנו תור מראש) וקיבלנו תוצאות תוך 12 שעות.

2. הצהרת בריאות שצריך למלא עד 24 שעות לפני הטיסה. חשוב מאוד לבדוק מה תוקף ההצהרה! בגלל הקונקשיין נאלצתי למלא את ההצהרה פעמיים. נתקלתי באישה שלא נתנו לה להיכנס לטיסה כי ההצהרה שלה לא הייתה בתוקף אז תבדקו!

אני ממליצה גם להדפיס את ההצהרה, כי לא תמיד יש קליטה או וויפי בשדה התעופה.

3. לאחר מילוי ההצהרה תופנו אוטומטית לאתר בו תשלמו על בדיקת הקורונה בכניסה לישראל. תשלום מראש חוסך לכם כסף וזמן ולכן שלמו מראש! אין צורך לקבוע תור לבדיקה.

4. לבעלי חתולים\כלבים- אישור ממשרד הבריאות במקום מגוריכם ואישור ממשרד החקלאות בישראל. צריך אישור מודפס.

5. הצהרה על הוצאת כסף מזומן מארה"ב- במידה ואתם עוברים לגור בישראל ואתם מוציאים יותר מ-10,000$ למשפחה חובה להצהיר על כך בטופס FinCEN 105 (מילוי אונליין).

בנוסף, יש ללכת בשדה התעופה עם הטופס הנ"ל לדלפק המכס ולקבל מהם אישור על הצהרה זו. אנחנו לא ידענו שצריך לקבל את האישור וכשעשו לנו בדיקה רנדומלית לפני העלייה למטוס ולא היה לנו את האישור לקחו אותנו הצידה והינו צריכים להוציא את כל הכסף שיש עלינו ולהציגו- כולל מהארנקים של הילדים שהיו בטרולי וכסף זר שהיה עלינו ואז עשו לנו חיפוש בתיקים. אם אתם מצהירים על סכום מסויים ואח"כ בודקים ורואים שלא הצהרתם על הכל- מחרימים לכם את הכסף! אז אנחנו יצאנו רק עם אגו קצת פגוע וטיסה שהתעכבה רבע שעה בגללנו אבל לכם אני ממליצה-אל תשחקו עם זה!

6. במידה ויש לכם קונקשיין תבדקו מה החוקים של אותה המדינה או שדה התעופה. לופטהנזה לדוגמא דורשת תעודת חיסון או בדיקת קורונה 48 שעות לפני הטיסה וזה משתנה כל יום. בנוסף, לופטהנזה מחייבת רק מסכות כירורגיות בשדה התעופה ובטיסות שלה.

הטיסה הראשונה (סיאטל-פרנקפורט)-

1. ממליצה לשדרג לעסקים או תוספת מקום לרגליים. בטיסה ארוכה זה שווה את זה (וטסנו הרבה!)

2. אל תשכחו להזמין לילדים ארוחות ילדים מראש וגם לכם אם יש בקשות מיוחדות כמו צמחוני, טבעוני ועוד.

קונקשיין בפרנקפורט

1. אני ממליצה על קונקשיין לא ארוך מדי ולא קצר מדי. בדרך כלל 3-4 שעות זה האידיאל. לנו היה קונקשיין ממש ארוך שבדיעבד היה החלק הקשה ביותר במסע הזה.

2. הנחיתה בפרנקפורט היא בטרמינל B. על מנת לעבור למלון שהזמנו לכמה שעות במהלך הקונקשיין (My cloud Transit Hotel) היינו צריכים לעבור לטרמינל Z, כלומר המון הליכה ובדיקה בטחונית נוספת!

ההמלצה שלי- תשארו בטרמינל שלכם גם בקונקשיין של 8 שעות, בטח כשאתם מסתובבים עם בעלי חיים.

3. בטרמינל B אמור להיות לאונג' לחתולים אותו לא מצאנו (כי אף אחד לא ידע על מה אנחנו מדברים) ולכן הסתובבנו איתם ולא יכולנו ממש לנוח במלון (המלון לא מקבל בעלי חיים). אם אתם שוקלים את זה תבררו טוב טוב איפה המיקום והאם זה פתוח לפני ההגעה לטרמינל.

4. במידה ואתם כן שוקלים את המלון (My cloud Transit Hotel) מדובר במלון המשכיר חדרים לפי שעה. החדרים קטנים וכוללים מיטה זוגית, שירותים ומקלחת. החדר מאוד נקי ונעים ובאמת מתאים להתרעננות. לא מקבלים בעלי חיים והמלון נמצא בקצה טרמינל Z כלומר דורש הרבה הליכה!

5. כמובן שהאזור המוקצה לטיסה לישראל מבודד מטיסות אחרות. בכניסה תצטרכו להציג שוב את כל האישורים ושוב, ודאו שהצהרת הבריאות בתוקף!

כמו כן כמובן, תצטרכו לעבור שוב שיקוף ובדיקה ביטחונית.

אם תסתכלו טוב תוכלו לראות צמד חתולים חמודים

הטיסה השנייה (פרנקפורט-ישראל)-

כולנו היינו גמורים מעייפות ונרדמנו עוד לפני ההמראה.

חילקו סנדוויצ'ים ושתייה אבל לא הייתי סומכת שזה יהיה לטעמם של הילדים.

חצי שעה לפני הנחיתה התחילה ההתרגשות שלנו, בייחוד כשראינו את קו החוף של ישראל נוצץ כולו באורות של ערב.

הגענו לישראל!! 👏👏👏

משפחת חן עומדת ליד השלט ברוכים הבאים הביתה בשדה התיופה
ברוכים הבאים לישראל- 2 ביולי 2021

התהליך בישראל

1. בדיקת דרכונים- תהליך אוטומטי היום לתושבים ישראלים. בדרך תתקלו בעמדות אוטומטיות בהן תצטרכו לסרוק את הדרכון ולהצטלם. תמורת זה תקבלו ספח כניסה.

*עבור הבן הקטן שלי זו הייתה כניסה ראשונה עם דרכון ישראלי ולכן נדרש להציג גם דרכון אמריקאי לנציג השירות שעמד ליד העמדות. יחד עם זה, כל התהליך ארך 5 דקות והיה מאוד נעים ופשוט.

2. לאחר הליכה קצרה נוספת מגיעים לאזור בו פעם הייתה בדיקת הדרכונים. בעלי דרכון זר מופנים לנציג ובעלי דרכון ישראלי מגיעים לשער בו הם סורקים את ספח הכניסה, מצטלמים שוב ונכנסים. פשוט וקל.

3. קבלת המזוודות- שילמנו על 3 עגלות בכרטיס אשראי אמריקאי והצלחנו להעמיס עליהן את כל הציוד. אל תשכחו את כסא הבטיחות (מניסיון.. 🤦‍♀️)

4. מעבר במכס- עם חתולים צריך להצהיר ולעבור במסלול האדום. למזלנו הנציג לא רצה מאיתנו שום דבר ופשוט שלח אותנו למסלול הירוק.

5. בדיקות קורונה- כולם מופנים לבדיקות ואין דרך לצאת מהטרמינל בלי. אם שילמתם מראש תופנו ישר לבדיקה ואם לא, תופנו לאזור בו תדרשו לשלם. במקום יש המון עמדות והכל מאוד מסודר ומתקתק. את תוצאות הבדיקות אתם אמורים לקבל ישירות לסניף קופת החולים אליו אתם משויכים או לאימייל. אם אתם לא משויכים כמוני עדיין לשום מרפאה בהצלחה באיתור התוצאה. (קיבלנו בסוף תוצאות אחרי כמה ימים לאימייל).

כל התהליך עצמו בשדה התעופה בישראל לקח לנו חצי שעה! מאוד הופתעתי מהסדר והתקתוק של הדברים.

משם מופנים כולם ליציאה מהטרמינל.

מכיוון שאזור קבלת הפנים נסגר זמנית, ביציאה נוצר אזור קבלת פנים זמני.

אמנם בהתחלה הייתי מאוד מבואסת שלא אוכל לפגוש את המשפחה בשדה התעופה כמו שדמיינתי אבל בדיעבד זה יצא לטובה. כולנו היינו נרגשים, עייפים, עצבנים, רעבים ורק רצינו להגיע לבית שלנו.

ביציאה חיכתה לנו מונית גדולה שהזמנתי מראש ואני ממליצה עליה בחום ("המונית של רונית"- מיכאל מושקוביץ 052-457-0823). הנהג מיכאל היה אדיב, הגיע בזמן והמונית הייתה נקיה ומתוחזקת. כל התאום היה דרך הווטס אפ והתשלום בכרטיס אשראי אמריקאי.

וזהו. הגענו. ברוכים הבאים הביתה!