top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תMaya Chen

פרק 47: על המסע של דנה נהרי במומבאי, הודו דרך משרד הכלכלה, רווקות והורות יחידנית


הודו אף פעם לא היתה יעד שהיה בתוכניות שלי או שיכולתי לדמיין את עצמי מבקרת שם- היא תמיד נראתה לי סואנת מדי, מלוכלכת מדי, שדרך ההתנהלות בה היא בהתמקחות ובשוחד- שתי פעילויות שנואות עלי.

אז ויתרתי ולא נסעתי לשם ולמדתי על האזור מאנשים שהכרתי (אין כמו רילוקיישן כדי להכיר חברים מהודו), מאירועים ומהרשתות החברתיות.

כשנתקלתי בסיפורים של דנה נהרי מהשירות שלה כנציגת משרד הכלכלה במומבאי שבהודו, הרגשתי שניתנה לי אפשרות לעוד הצצה ונקודת מבט על התרבות וחיבקתי את ההזדמנות בשתי ידיים.


דנה נהרי חזרה לפני ארבע שנים משליחות של ארבע שנים במומבאי, שם היתה הנספחת הכלכלית

דנה נהרי
דנה נהרי

(אישה) הראשונה בהודו.

לאחר החזרה מהשליחות ואחריה חופשת לידה ארוכה החליטה לצאת לעצמאות, והיום היא יועצת לעצמאים וחברות בתחום של פיתוח עסקי, ניצול יעיל של משאבי העסק ובניית שותפויות עסקיות. היא מלווה סטארטאפים ממזרח ירושלים ומקווה לעתיד טוב יותר.







את הראיון עם דנה עשיתי מזמן, במאי 2023 עוד לפני המלחמה ולפני שעשיתי רילוקיישן נוסף לאטלנטה. ובגלל כל השינוים שהיו בחיים שלי ובחיים של כולנו הפרק נדחה ונדחה.

אני מרגישה שעכשיו, בפתח השנה האזרחית החדשה, הגיע סופסוף זמנו ואני מזמינה אתכן להאזין לסיפור הרילוקיישן המעניין של דנה נהרי.


בפרק 47 שוחחנו דנה ואני על הנושאים הבאים:


  • שוחחנו על שני החלומות של דנה- רילוקיישן להודו ושירות כדיפלומטית שהתגשמו כשהיא התקבלה להיות הנספחת הכלכלית של ישראל במומבאי, הודו.

  • דיברנו על מומבאי ודנה חלקה מספר סיפורים מחייה שם.

  • דנה עברה למומבאי כרווקה ומצאה שזה מעבר שונה לגמרי ממעבר עם משפחה וילדים. דיברנו על ההבדלים ומה היא עשתה כדי למצוא את קבוצת השווים שלה שם.

  • דיברנו על החברויות שנוצרו לדנה במומבאי עם זרים אחרים כמוה ועם המקומיות.

  • דנה בחרה להביא ילד לעולם ללא קשר זוגי ועוד בהודו. דיברנו על הבחירה הזו, על התהליך של טיפולי פוריות בהודו, על מערכת הבריאות באזור בה גרה ועל הכוחות לעשות את התהליך הזה רחוק מהמשפחה בישראל.

  • דנה פעלה ברילוקיישן הזה כאישה בעולם מאוד גברי- גם בתחום הכלכלה שנחשב כתחום גברי וגם הודו, מדינה בה יש פער ניכר בין נשים וגברים. דיברנו על מה שעזר לה להתמודד ולעשות את תפקידה על הצד הטוב ביותר ומה לדעתה מביאות נשים לתפקיד.

  • ולסיום סיפרה דנה אילו שינויים (חוץ מהריון וילד ) חלו בה בתקופה בה היתה ברילוקיישן.


מאוד נהנתי לדבר עם דנה ולשמוע איך רילוקיישן כנספחת כלכלית של מדינת ישראל להודו, שהתחיל כהגשמת שני חלומות, שינה בה כל כך הרבה דברים- גם מבחינה מקצועית וגם מבחינה אישית.


הסיפור של דנה הוכיח לי שוב שהיקום שם אותנו במקום בו אנחנו צריכות להיות ובדיוק בזמן ובעיתוי המתאים, אם אנחנו רק מקשיבות לאינטואיציה וללב שלנו.


תודה דנה שסיפרת לנו את סיפורך המרגש והמעניין ואני מאחלת לך עוד המון שנים של אושר והקשבה ללב!



ואם אהבתן את הפרק הזה, שתפו אותו עם אנשים נוספים שאתן חושבות שהוא יכול להיות רלוונטי עבורם. אשמח לשמוע מה לקחתם מהפרק לאימייל maya.chen.relo@gmail.com

 

ויש לי רעיון למתנה נפלאה שתוכלו להעניק לעצמכם או לבני משפחה שלכם שיוצאים לרילוקיישן-

קלפי השראה "מסרים של רילוקיישן"!


זוהי מתנה אישית, מלאת ערך (כולל מסר אישי שתוכלו להוסיף) וגם כזו שתכנס לכל מזוודה בלי בעיה.

מוזמנים ומוזמנות לקרוא פה עוד על קלפי ההשראה "מסרים של רילוקיישן" וליצור איתי קשר בנוגע לכל שאלה - כתבו לי לאימייל maya.chen.relo@gmail.com או שלחו לי ווטסאפ 058-6905012


 

להאזנה לפרק לחצו פה:




המסר של דנה נהרי:


המסר של דנה נהרי



תמונה מחייה של דנה נהרי-





ליצירת קשר עם דנה נהרי:


לאתר של דנה נהרי:


למייל של דנה נהרי:


ליצירת קשר עם מאיה חן:

שלחו לי הודעה לאימייל:


לאתר שלי "מאיה חן-ייעוץ רילוקיישן":

לעמוד הפייסבוק של "מאיה חן- ייעוץ, ליווי ותמיכה בתהליכי רילוקיישן": https://www.facebook.com/20minfromseattle


לאינסטגרם של מאיה חן:


לקהילת הפייסבוק "ביחד ברילוקיישן" בה ננהל דיונים ושיחות על הפודקאסט




**מוזיקה ע"י https://www.scottholmesmusic.com/


bottom of page