top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תMaya Chen

עשרה טיפים לחוזרים לישראל שיקלו את המעבר ממרום שלושה חודשים פה בישראל

שלושה חודשים עברו מאז עזבנו את סיאטל ועברנו לגור בישראל.

לא אשקר ואומר שהזמן עבר מהר או שאלו היו שלושת החודשים הטובים בחיי (על אף שהיו רגעים של זהב) אבל מה שכן למדתי המון במהלכם- על ישראל, עלינו כמשפחה ועל עצמי.


אז אחרי שלושה חודשים הגיע הזמן לחלוק כמה מהתובנות שלמדתי במהלכם, אולי לכם יהיה קל יותר אם תדעו אותן מראש:


1. חובה חובה מספר טלפון ישראלי לכל פעולה שתרצו לבצע. ממליצה מראש לבקש מהמשפחה או מחברים להזמין לכם קו מראש ולוודא שהוא עובד(!)


2. כרטיסי אשראי- כל כרטיס מקנה מסגרת אשראי חודשית ובדרך כלל משותפת לשני בני הזוג. בהתחלה עושים המון קניות ובלי לשים לב המסגרת מתמלאה והכרטיס נחסם. יש אפשרות לשחרר את המסגרת ע”י שיחה למוקד שירות (אי אפשר דרך האתר) וזה לוקח כמה ימי עסקים. אנחנו לא לקחנו את זה בחשבון ונתקענו במהלך חול המועד, כשאף אחד לא עובד, בלי מסגרת. מזל שיש כמה כרטיסים וביט.. דרך אגב, תשלומים תופסים את המסגרת כך שככל שיש לכם יותר תשלומים, המסגרת שלכם תקטן לאורך זמן עד שהתשלומים ישתחררו. אני אישית מעדיפה את השיטה האמריקאית של “יש לך תקנה, אין לך אל תקנה”.


3. הכל פה נתון למשא ומתן ולכן אם פקידה אחת אמרה “לא” זה לא אומר שגם השניה תגיב אותו הדבר. נתקו והתקשרו שוב, בטח אם מדובר במשרדי הממשלה.


4. כבישי הארץ, בעיקר בצפון התפתחו בטירוף אבל (!) כדי לנסוע בכבישי האגרה בלי קנסות צריך לעשות מנוי מראש. המנויים הם לכביש 6, כביש 6 צפון ומנהרות הכרמל. וכן, לא טעיתם, אלו שלושה ספקי שרות שונים ושלושה אתרים שונים אליהם תצטרכו להירשם. ואם נרשמתם עם רכב זמני או שכור- אל תשכחו למחוק אותו מהמנוי אחרת תשלמו גם על הנסיעות של הנהג הבא..


5. פנגו או סלופארק- אפליקציות חובה בישראל כשחונים בכחול לבן (למי שאין תו חניה). והכי חשוב, לא לשכוח לכבות אותם כשמסיימים לחנות! כי זה לא קורה אוטומטית והחיוב ממשיך לעלות ולעלות..


6. הכל נעשה פה בווטס אפ, גם פניה למורים או למנהלת וגם בעשר בלילה. מניסיון.


7. דואר ישראל איטי בטירוף (איפה ימי אמזון העליזים? 😢), אז קחו זאת בחשבון. כשתצטרכו ללכת לאסוף את החבילה מ”קיוסק כלשהו” תוודאו שזה בשעות הפעילות ושאתם לא שולחים את בן ה-14 שלכם (כי גיל מינימלי הוא 16). גם פה מניסיון.


8. שמתי לב שכמעט לכל פעולה שעשיתי היה אפטר אפקט, כלומר משהו שצריך לבדוק/לתקן/להחזיר/לברר בסופה. שימו לב ואל תסמכו על אף אחד. תמיד תבדקו שקיבלתם כל מה שמגיע לכם.


9. אינטרנט- אם אתם גרים בבית פרטי כנראה לא יהיה לכם חיבור סיבים בשביל האינטרנט, מה שמביא לאיטרנט א-י-ט-י!! 😱 תבררו טוב טוב מראש מה עובד הכי טוב אצלכם ותעשו אותו (פה קבוצות הווטס אפ של הבניין יכולות לעזור). היתה לנו סאגה שלמה בנושא ומתבגר שכמעט עלה על מטוס חזרה כי האינטרנט לא עבד מהר מספיק. ✈️

הפתרון בסוף היה הוט-מקווה שלא מכרנו את נשמתנו לשטן..


10. לאוהבי הטיולים- תעשו מנוי “מטמון” של רשות הטבע והגנים. המנוי מקנה כניסה חינם לגנים הלאומיים ועוד הטבות נחמדות לדוגמא בהזמנות קמפינג.


ולסיום- לא היה בן אדם שפניתי אליו לעזרה ולא עזר ובחיוך. אז אל תפחדו לשאול, לבקש עזרה, גם אם מדובר בשאלות שאתם כביכול אמורים לדעת (אבל בכל זאת לא גרתם פה 10 שנים והמון השתנה).


ומה השני סנט שלכם? אשמח לעוד טיפים על מנת להקל על המעבר!

שתפו אותי פה בהערות ואשמח להוסיף את המידע פה לטובת הכלל. 🙂



Chen family-September 2021
משפחת חן- ראש השנה, ספטמבר 2021

320 צפיות0 תגובות
bottom of page