top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תMaya Chen

העיקר הבריאות! או כל מה שרציתם לדעת על נושא הבריאות ברילוקיישן


עד היום אני זוכרת את הפעם ההיא בה הבן שלי אורי פתח את הראש.

גרנו פה חצי שנה, היה לנו רופא ילדים ורופא משפחה אבל לרגע לא חשבתי מה עושים אם צריך את שירותי החירום. זה פשוט לא היה לי במודעות.

ואז זה קרה- יום שבת אחה"צ, מסיבת יום הולדת בגן השעשועים, אני לבד עם שני הילדים הקטנים והילד הגדול בן ה-4 רץ וקופץ ומשתולל כמו כל בן 4 טיפוסי עד שפתאום, ברגע אחד הוא מתחיל לבכות בטירוף. אני רצה אליו ורואה שכולו מלא דם. האינסטינקט הראשוני שלי היה לעצור את הדם אז לחצתי על המקום אבל זהו. לא הצלחתי לחשוב בהגיון על שום דבר אחר כמו מה אני עושה, לאן הולכים, מה אני עושה עם הבת שלי, איך מתקדמים מפה. הייתי בשוק.

זו הייתה סיטואציה מפחידה בטירוף שהדגישה לי עד כמה אני זרה ולא מכירה. למזלי זה נגמר בטוב כשאחד מהאבות הישראלים בן המקום תפס פיקוד ולקח אותי ואת אורי לUrgent Care קרוב, שם טיפלו בנו יפה וסגרו את החתך. אני מוקירה לו תודה עד היום על כך שעזר לי.

אני נשארתי בטראומה מגני שעשועים, אבל למדתי בכל מקום לאתר את שירותי החירום הקרובים.

אז אני לא רופאה או מומחית לפוליסות בריאות אבל אשמח לחלוק טיפים מניסיוני מה למדתי על שירותי הבריאות בארה"ב :

1. 911 הוא מספר הטלפון של שירותי החירום בארה"ב ולא משנה אם זה בנושאי בריאות, כיבוי שריפה או שיטור. והם עונים תוך שניות. אל תנסו אותם סתם אבל אם צריך אל תהססו.

הפעם הראשונה שהתקשרתי 911 הייתה כשנכנסה לי אישה זקנה ממוצא אסיאתי תוהה לחצר. ראיתי ישר שהיא חולה, כנראה עם דמנציה ומכיוון שאי אפשר היה לתקשר איתה התקשרתי 911. הם היו אדיבים, ביררו פרטים וכמעט שלחו ניידת, כשהבן של אותה זקנה עבר באזור בחיפוש אחריה ולקח אותה.


2. חובה חובה ביטוח רפואי! אם לא, כל ביקור יעלה לכם מאות דולרים ויותר. ואל תשכחו לבדוק טוב מה הביטוח מכסה ומה לא והאם הרופא שבחרתם עובד ומכוסה על ידי הביטוח.

ישראלים רבים מגיעים לאזור מטעם חברות ההייטק, שמציידות את העובדים שלהן בביטוחים טובים לדוגמא מיקרוסופט ואמזון עובדות עם פרימרה ופייסבוק עם אתנה. בכל אופן שווה לברר מה חבילת הביטוח שלכם מכילה ותוכלו למצוא קצת יותר הסברים על ביטוח בריאות בארה"ב בקישור הזה.


3. תביאו תרגום של פנקס החיסונים שלכם ושל הילדים.


4. כשמגיעים עם ילדים מומלץ למצוא מרפאת ילדים בזמן שהילדים עוד בריאים. פה, בניגוד לישראל, הולכים עם הילדים גם כשהם בריאים למרפאה פעם בשנה על מנת לבדוק שהכל תקין ולקבל חיסונים. קוראים לזה Yearly Checkup. אף אחד לא יזכיר לכם או יעניש אתכם אם לא, אבל ככה מקובל ויש לכך יתרונות, בייחוד כשהילדים גדלים ולא תמיד רוצים לדבר עם ההורים על כל מיני נושאים מביכים.

איך למצוא רופא? הכי טוב לבקש המלצות מחברים או בקבוצות הפייסבוק השונות. ניתן ומקובל לראיין רופא ילדים לפני שמחליטים סופית.

אנחנו הולכים למרפאה בשם Allegro Pediatric לה הרבה סניפים באזור סיאטל ומאוד מרוצים. הרופאים נחמדים, מסתכלים לילדים בגובה העיניים ומאוד מקצועיים. חוץ מזה מאוד נוח שלמרפאה יש הרבה סניפים, דבר המאפשר גמישות בקביעת תורים.


5. גם שאר בני המשפחה צריכים למצוא רופא כשהם בריאים ולעבור בדיקה שנתית שכוללת בדיקות דם, אק"ג ועוד. איך למצוא רופא? גם פה הכי טוב לבקש המלצות מחברים וגם פה ניתן ומקובל לראיין רופא משפחה לפני שמחליטים סופית.

אנחנו הולכים למרפאה בשם The Everett Clinic אליה הגעתי דרך המלצות בקבוצת הפייסבוק של קירקלנד. הרופא נחמד, אדיב, מקצועי, יסודי ומסביר בצורה ברורה מה דרכי הטיפול האפשריות.


6. בחלק מהמרפאות יש להם במקום מכשירי X-Ray, אולטרסאונד ולפעמים גם MRI או CT. מטורף, אני יודעת! אבל כל כך נוח, כשלא צריך להתחיל להיסחב בין מרפאות שונות עם ילד שיש לו חשד לשבר.


7. הרבה פעמים כדי להגיע לרופא מומחה כמו קרדיולוג, אורתופד, גסטרו ועוד אתם לא חייבים לעבור דרך רופא משפחה. כל מה שצריך הוא להתקשר למרפאת המומחים ולקבוע תור (ורק לוודא שהם עובדים עם הביטוח שלכם).


8. תרופות- תבחרו בית מרקחת שקרוב אליכם לבית ואני ממליצה גם כזה שיש לו שירות Drive through לדוגמא Walgreens. כל כך נוח לעבור ולקחת את התרופות בלי צורך להכנס לבית המרקחת עצמו!

מה שאותי הפתיע שיש הבדלי מחירים של התרופות בין בתי המרקחת השונים, גם של אותה הרשת אז שווה לברר. כשהרופאים נותנים תרופה לא מעניין אותם מה המחיר שלה אבל זה צריך לעניין אתכם.

לי נתנו אנטיביוטיקה שעלתה 1600 (!) דולר ורק כי שמתי לב קיבלתי הנחה.


9. במידה וקרה משהו ואתם חייבים שירותי חירום יש כמה אפשרויות:

א. אל תהססו להתקשר 911 אם אתם צריכים- זמן התגובה שלהם מאוד מהיר והם מיומנים ואדיבים.

ב. בית חולים- יש בו את כל השירותים אבל יקר! אתם יכולים להגיע לכל בית חולים אבל כמובן שמחיר הטיפול תלוי בביטוח שלכם.

ג. Urgent Care- מפוזרים ברחבי הערים ונותנים שירותי חירום כמו צילום רנטגן, משטח גרון, הורים שמגיעים לביקור ונהיים חולים ועוד. השירות שלהם זול יותר אבל פעמים רבות הם ישלחו אתכם לבית חולים אם לא יוכלו לטפל בכם. אתם יכולים ללכת לכל Urgent care ללא קשר למקום המגורים שלכם, גם אם זה בסטייט אחר.


10. איך קובעים תור? היום רוב המרפאות מאפשרות לקבוע תור אונליין ולרוב יש להן גם שירות "שיחה עם רופא אונליין" אבל זה מחייב שנפגשתם לפני לפחות פעם אחת עם הרופא פנים אל פנים. חלק מהמרפאות הסבו סניפים ל"סניפי קורונה" ובכל המקומות ישאלו אתכם שאלות מקדימות, יחייבו מסיכות ויבדקו חום בכניסה.


טיפים נוספים של גולשים:

  1. המלצה על אפליקציה בשם GOODRX שעובדת עם יצרני התרופות ונותנת הנחה משמעותית על תרופות (אם לא עובדים עם הביטוח). לפעמים המחיר שלהם נמוך יותר מהביטוח או מאפשר קופונים.

  2. לעובדי מייקרוסופט יש מרפאה ובית מרקחת באתר שלהם. מחירי ביקור רופא ובית המרקחת הצמוד נמוכים משמעותית ממקומות אחרים.

  3. מומלץ לא לשלם חשבונות רפואיים לפני שמשווים לסיכום של הביטוח, ולא לפחד להתווכח.


אתם ותיקים באזור ויש לכם עוד טיפים?

אתם חדשים ויש לכם עוד שאלות בנושא?

אשמח לשמוע מכם!

(אפשר לשלוח לי אימייל פה או להגיב בתגובות למטה)

152 צפיות0 תגובות
bottom of page