top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תMaya Chen

טיפים למתחילים במערכת החינוך בסיאטל

מחר, ספטמבר 2020, הילדים שלנו חוזרים לבית הספר.

אמנם זו תהיה מתכונת אחרת של לימודי אונליין אבל עדיין, כמה טיפים למי שרק מתחיל את צעדיו במערכת החינוך בסיאטל בגילאי יסודי:

1. בית ספר יסודי מתחיל פה מגיל +5 והכיתה הראשונה נקראת Kindergarten או K. בישראל משתמשים במונח על מנת לתאר את גן חובה אבל פה מדובר בכיתה בביה"ס לכל דבר. זו אולי הסיבה שעלייה לכיתה א' פחות מרגשת את ההורים כאן.


2. בתי הספר פה משתייכים למחוזות (District) ולכל מחוז יש חוקים משלו. כך שאל תתפלאו אם לחבר שגר 10 דקות מכם יש מערכת שונה לחלוטין או חופשות בימים אחרים.

אנחנו שייכים למחוז (Lake Washington School District (LWSD שהוא המחוז השני הכי גדול במדינת וושינגטון.


3. למורה פה קוראים מיז (Ms) ולא בשמה הפרטי. גם לכם יקראו ככה ולוקח זמן להתרגל.


4. אין פה קבוצות ווטס אפ לכל כיתה ולרוב גם לא תקבלו רשימה של כל הילדים בכיתה. אם הילד שלכם רוצה פליידיט ואין אפשרות לשלוח איתו פתק (כי אנחנו באונליין) הדרך הנכונה היא לפנות למורה, היא תעביר בקשה להורים ורק אם הם יסכימו תקבלו את האימייל שלהם. מסובך-אני יודעת! בחלק מבתי הספר ועד ההורים (ה- PTA) יוצר Directory עבור ההורים, אבל גם פה מדובר רק בהורים שהסכימו לשתף את הפרטים שלהם.


5. כל תלמיד שאנגלית היא לא שפת האם שלו יקבל שיעורי (ELL (English as Second Language בהתאם לרמה שלו. כדי לדעת איך הוא מתקדם תצטרכו לפנות באופן יזום ולחפש מי המורה אחרת יעדכנו אתכם רק בסוף השנה, כמו שקרה לי.


6. ועד ההורים, ה-PTA או ה-PTSA קיים בכל ביה"ס. מדובר בהורים מתנדבים כמוני וכמוכם שפועלים לטובת הילדים של כולנו בבית הספר (ואני יודעת מניסיון אישי כי הייתי יו"ר הועד). ועד ההורים לא אחראי בשום אופן על תוכנית הלימודים אלא תומך מבחוץ בתלמיד, במורים ובהורים. המעט שאתם יכולים לעשות כדי לתרום הוא להירשם בתור חברים (וכן, זה עולה כסף אבל לא הרבה) ולהתנדב אם יש לכם זמן (גם שעה עושה המון). זוהי דרך נהדרת לפתח את האנגלית, להכיר עוד הורים ולהתערות בקהילה. תוכלו לקרוא עוד על ה PTA בפוסט הזה.


7. בתי הספר מקבלים מימון מהמדינה אבל הרבה מפעילותם מתבססת על תרומות ולכן אל תתפלאו אם תקבלו בקשה לאירועי התרמה- ישירות מביה"ס או מועד ההורים. מדובר בשני ארגונים שונים, אבל שניהם דואגים בדרכם שלהם לתלמיד שלכם. וקשה לגייס כספים- מניסיון! אז אם אתם יכולים, תתרמו ולא חייבים סכומים גדולים.


8. הורים לא יכולים סתם ככה לבוא ולדבר עם המורה. חייבים לקבוע פגישה באימייל ותתכוננו להגיע באמצע יום העבודה שלכם. ובכלל, כל אסיפות ההורים מתקיימות בשעות הצהריים ואחה"צ המוקדמים ולא בערב. ולכבודן ביה"ס ייסגר מוקדם ואפילו יהיה יום חופש. תתרגלו.


9. בישראל אנחנו רגילים להתלונן על כמות החופשים של מערכת החינוך אבל כאן לקחו את זה לרמות חדשות- כל חודש כמעט יש לפחות יום חופש אחד ואם אין חג כלשהו יוסיפו לכם "יום לימודים\העשרה למורים" או אסיפות הורים בהם הילדים מסיימים ללמוד ב-11:30 בבוקר. ושיהיה לכם בהצלחה לשלב את זה עם עבודה.


10. לא משנה מה מזג האוויר, הילדים יצאו החוצה להפסקה. גם בגשם שוטף. תקף פחות בלימודי אונליין אבל אין כמו לזרוק אותם מהבית קצת בטענה ש"אתם צריכים להתרגל ולהתחשל".

ואם יש לכם טיפים נוספים אשמח לשמוע ולהוסיף!


בתמונות הילדים שלי בשנה שעברה (2019), כשעוד הלכו פיזית לביה"ס.

82 צפיות0 תגובות
bottom of page