top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תMaya Chen

להיות בעלי בית - איך מתמודדים עם נזילה בצינור מחוץ לבית

לפני בדיוק שלוש שנים החלטנו להסתכל על חשבון המים שלנו. אני בטוחה שאתם מבינים שלא מצאנו שם אוצר. או אולי בעצם כן, אוצר בדמות נזילה של מים וחשבון של מאות דולרים.

האמת שזו הייתה הפעם הראשונה שהתמודדנו אני ובעלי עם "בעיות של בעלי בית" ולכן מצאנו את עצמנו די מהר שקועים עמוק בשאלות ותהיות מה עושים עכשיו.

למזלנו, ההורים של בעלי בדיוק היו בביקור וחמי רב התושיה חפר, סתם את החור ופתר את הבעיה. עד אתמול כשגילינו שוב לחרדתנו שיש עוד נזילה.


אז לטובת בעלי בית חדשים באזור החלטתי לחשוף מה צריך לעשות כדי לחסוך לכם קצת מכאב הראש שהיה לנו ואנחנו חווים שוב עכשיו: (ואם זה לא קרה לכם- מאחלת שגם לא יקרה!)


1. דבר ראשון צריך לברר איפה הנזילה: האם הנזילה נמצאת בתוך הבית - מהאסלות, כיורים, מדיח, מכונת כביסה ואז יכול להיות שאפשר להפעיל את הביטוח לגבי "Water Damage" או בין הבית למטר החיצוני - ואז הכל באחריות בעל הבית (אאוץ!). לי לא היה מושג איפה המטר ומה אני רואה שם והרגשתי כמו ילדה קטנה ונזופה כשהראו לי איפה זה. אז כדי לחסוך לכם את המבוכה - בבתים פרטיים מדובר בקופסא אפורה שקבורה באדמה ונמצאת בד"כ מאוד קרוב לכביש או למדרכה. אם שום מכשיר שצורך מים\שירותים\כיור לא עובדים בבית ועדיין הסמן מסתובב כנראה יש נזילה בין הבית למונה.


2. עכשיו מגיע השלב בו צריך לאתר איפה הנזילה בדיוק. אם התמזל מזלכם (או שלא, הכל

תלוי בנקודת המבט) יש שלולית מחוץ לבית והמון יתושים וברור לכם איפה הצינור השבור. אבל אם זה לא המצב (כמו שהיה אצלנו) צריך לחפש. מכיוון שלא ניחנתי בכישורי ראייה דרך אדמה או שמיעה על חושית הזמנתי מומחה לאיתור נזילות. (בסוף הפוסט תוכלו למצוא את ההמלצות שלי לבעלי מקצוע). המומחה מאתר ומסמן היכן הנזילה. הייתי סקפטית אבל הוא אכן דייק במיקום.

למעוניינים, הבחור מתחבר ע"י צינור למערכת המים של הבית ומזרים תערובת של גזים שמכילה מימן או הליום. הוא משתמש בחיישן שקולט את הגז שמפעפע מהאדמה בקירוב של כמה מטרים. כדי לזהות את המיקום המדוייק ולשמוע את הפעפוע הוא משתמש במיקרופון מאוד רגיש. התהליך לוקח כשעה ועולה כמה מאות דולרים. תהנו!



3. חיפוש השרברב - זה השלב השנוא בו צריך לעשות הרבה טלפונים, לקבוע הרבה פגישות ולקבל הרבה הצעות מחיר שערוריתיות עד שתחליטו מי יטפל בבעיה. בפעם הראשונה חמי חסך לנו את התענוג אבל הפעם אנחנו עמוק במציאת שרברב. כמובן מזכירה לקחת רק בעל מקצוע שהוא Licensed, Insured and Bonded. ותבדקו שכל המסמכים בתוקף.

4. החלטה על התיקון הרצוי - קיימות שתי אפשרויות: לפתור את הבעיה המקומית או להחליף את כל הצנרת מהבית לרחוב. כמובן שצריך לבחון כל בעיה בפני עצמה.

5. ברגע שבחרתם שרברב, הוא או אתם צריכים להתקשר לשרות 811. מדובר בשרות ארצי לפני חפירות. למה אתם צריכים את זה? כדי שבמקרה שאתם חופרים באדמה לא תפגעו בצינור מים אחר, חשמל או גז. הם מתאמים עם הספקים השונים, בהתאם למדינה (State) ואלה מגיעים ומסמנים על האדמה איפה קוי הגז, חשמל ומים בבית שלכם.

6. הרגע המיוחל הגיע! מתקנים את הנזילה ואתם נפטרים מכמה אלפי דולרים. אפשר לנשום לרווחה? כמעט...

7. סביר להניח שהנזילה הגדילה את חשבון המים שלכם בטירוף. מה אפשר לעשות? לפנות לעירייה. רוב העיריות מאפשרות לקבל זיכוי כלשהו אם מוכיחים להם שאכן היתה נזילה והיא תוקנה. חפשו באתר של העירייה את מחלקת ה Utilities ותשלחו להם אימייל. מלאו את הטופס, הוסיפו חשבוניות או קבלות (אם תקנתם לבד) ותקבלו זיכוי. בהצלחה!


מקווה שיכולתי לעזור ושהכל מתוקן!


וכמו שהבטחתי, מצורפים פרטי בעלי המקצוע בהם אני השתמשתי ועליהם אני ממליצה:

  • למציאת מיקום הדליפה- Simply Leak Detection LLC Michael Fend 253-886-1400 Phone www.simplyleakdetection.biz

  • שרברב -

Innovative Plumbing Concepts

Darren Speakes

Phone 425-931-6689

  • עיריית קירקלנד- City of Kirkland | Finance & Administration Customer Accounts | Utility Billing Phone (425) 587-3150 utilitybilling@kirklandwa.gov 



15 צפיות0 תגובות
bottom of page