top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תMaya Chen

פרק 32: איך זה להיות מורה בביה"ס יהודי בארה"ב? רילוקיישן למרילנד, ארה"ב עם ליאת שמרלינג מאיר


מרץ 2021- ליאת כותבת בקבוצת פייסבוק העוסקת ברילוקייש,ן שיש לה המון שאלות. אני עונה לה ואנחנו מתחילות לדבר. מי חשב אז שדרכינו יפגשו כל כך הרבה פעמים ושממש נחליף מדינות?

וכך קרה שביולי 2021 אני חזרתי לגור בישראל וחודש אח"כ, באוגוסט 2021, ליאת עברה עם משפחתה לגור בארה"ב.

בדרך בינתיים הספקנו להיפגש לקפה, להעביר פריטים האחת לשניה, לחלוק חוויות ולשוחח. אפילו הספקנו לנסות להקליט פרק לפודקאסט יחד אבל היו כל כך הרבה תקלות אינטרנט באותו היום, שהבנו שכנראה הטיימינג לא מתאים והפרק צריך עוד להתבשל.

ליאת שמרלינג מאיר

בינתיים עברה שנה גם בחייה של ליאת וגם בחיי ועכשיו הגענו שתינו למקום בו אנחנו יכולות לדבר על הרילוקיישן ממקום קצת יותר רך וחומל.


ליאת שמרלינג מאיר מתגוררת בשנה האחרונה במרילנד, ארצות הברית לשם עברה עם משפחתה בתור שליחת הוראה בביה"ס יהודי בוושינגטון די. סי.

ליאת מחנכת בביה"ס יהודי ובעלת הבלוג "מורה בפיג'מה" שעוסק בחינוך, ילדים, הורות וכל מה שביניהם. ליאת נשואה לעידן ואמא לאביגיל בת ה-5 ולרני בן ה-3.


מעבר למדינה אחרת היה חלום משותף שלה ושל בעלה שנים רבות עד שהחליטה לקחת את המושכות לידיים ולמצוא בעצמה משרה, שתוביל אותם לקבלת הויזה המיוחלת לארה"ב.

היו לא מעט תלאות בדרך אבל כשהגיע הטלפון מביה"ס היהודי במרילנד, לא היתה מאושרת ממנה וישר אמרה "כן". מכאן תהליך המעבר תפס תאוצה מהירה ובמהלכו הכרנו.


בפרק 32 בפודקאסט שוחחנו הרבה על חינוך ועל ההבדלים בין מערכת החינוך בארה"ב (בדגש על מרילנד) לבין זו שבישראל. לדוגמא, האם ידעתם שבארה"ב הפניה למורים נעשית רק באמצעות האימייל והמענה יעשה רק בשעות ביה"ס?

בנוסף, שוחחנו על הקושי להיקלט במערכת כה שונה, מה היתה צריכה ללמוד כדי להרגיש יותר בנוח, מה הפתיע אותה בביה"ס החדש לטובה ולרעה.

ליאת, שהיא בעלת בלוג מדהים "מורה בפיג'מה" העוסק בחינוך עם המון רעיונות מדליקים, סיפרה גם כיצד הכינה "סיפור חברתי" לילדיה לפני המעבר כדי לעזור להם ליצור ודאות בתוך הכאוס וחוסר השליטה של הרילוקיישן. אני ממליצה לכם לקרוא עוד על מתודה זו, שיכולה לעזור מאוד לילדים צעירים לפני המעבר למדינה חדשה.


אני ממש שמחה שיצא לי ולליאת להקליט פרק ללא הפרעות טכנולוגיות כדי שתוכלו גם אתם לשמוע עוד על התנהלות בתי הספר בארה"ב מנקודת מבטה של מורה ישראלית.


אני מזמינה אתכם להקשיב לפרק המרתק עם ליאת שמרלינג מאיר ולחשוב לעצמכם- באיזה מערכת חינוך הייתם מעדיפים שילדכם ילמדו.


אשמח שתשתפו אותי מה לקחתם מהפרק ומה למדתם ממנו ואם אהבתם את הפרק הזה, שתפו אותו עם אנשים נוספים שאתם חושבים שהוא יכול להיות רלוונטי עבורם.


ואם אתם מתכננים רילוקיישן ומחפשים עזרה, ייעוץ וכלים פרקטיים שיעזרו לכם בתהליך המעבר- כתבו לי לאימייל maya.chen.relo@gmail.com או שלחו לי ווטסאפ 058-6905012 ונקבע פגישה!



להאזנה לפרק לחצו פה:


המסר של ליאת:

המסר של ליאת שמרלינג מאיר


קצת תמונות-




ליצירת קשר עם ליאת שמרלינג מאיר:

לאתר של ליאת שמרלינג מאיר "מורה בפיג'מה"


לדף הפייסבוק של ליאת שמרלינג מאיר


לאינסטגרם של ליאת שמרלינג מאיר


ליצירת קשר עם מאיה חן:

לאתר שלי "מאיה חן-ייעוץ רילוקיישן"

לעמוד הפייסבוק של "מאיה חן- ייעוץ, ליווי ותמיכה בתהליכי רילוקיישן" https://www.facebook.com/20minfromseattle


לאינסטגרם שלי


לקהילת הפייסבוק "ביחד ברילוקיישן" בה ננהל דיונים ושיחות על הפודקאסט




**מוזיקה ע"י https://www.scottholmesmusic.com/


bottom of page