top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תMaya Chen

פרוייקט בת המצווה של טליה

אני זוכרת מקטעים מבת המצווה שלי.

אני זוכרת כיצד עשו אירוע משותף לי ולבן דודי בכוכב יאיר ובסוף האירוע נכנסנו בטעות אני ואמא שלי לקלקיליה 🤦‍♀️. עלינו על מסמרים, נהיה לנו פנצ'ר בגלגל וחולצנו באבירות ועם הרבה מזל על ידי ג'יפ צה"לי וכמה חיילים מנומנמים שלא הבינו מה אנחנו עושות שם באמצע הלילה.

אני זוכרת גם את מסיבת הכיתה שעשיתי עם חברה טובה בבית הנוער בבני ציון בה בעיקר הייתי נבוכה ולא ידעתי מה לעשות וכיצד להתנהג. חיכיתי שאחד הבנים יזמין אותי לרקוד אבל למיטב זכרוני זה לא קרה. 🤷‍♀️


ואני זוכרת את הטיול לאירופה שעשיתי עם אמא שלי ובעיקר את הילד עם העיניים הכחולות והמהפנטות שהיה איתנו בקבוצה.


שנים חיכיתי לרגע בו טליה הבת שלי תגיע לגיל בת המצווה ואוכל לחגוג לה ולייצר לה חוויות שישארו איתה שנים קדימה, כמו שלי היו. והנה, לפני חודש גם הרגע הזה הגיע וטליה חגגה בת מצווה ולא סתם- בת מצווה בישראל לאחר עשר שנים שגרנו בארה"ב.


למען הדורות הבאים אני משתפת כאן בפרוייקט בת המצווה של טליה-


1. פרוייקט 12 הברכות- ביום ההולדת של טליה היא קיבלה 12 ברכות, אחת לכל שנה ואיתן 12 מתנות קטנות. את רעיון הברכות שאבתי מקבוצת אמהות משקיעות בפייסבוק ומחברתי ליאורה חיים. מה שהנחה אותי היתה המחשבה איזה ערכים אני רוצה להקנות לטליה. לכל ערך וברכה מצאתי מתנה קטנה וסמלית.

לדוגמא עבור ערך האומץ היא קיבלה מיקרופון קריוקי צעצוע- כדי שתמיד יהיה לה האומץ להשמיע את קולה. או עבור האמירה "את מושלמת בדיוק כמו שאת" היא קיבלה מראה קטנה שהכיתוב הזה מוטבע עליה (נקנתה בחנות אינטרנטית מקסימה בשם אהבה קטנה")

אני מצרפת את הקובץ לשימושכם.

(כל התמונות בקובץ נלקחו מתוכנת Canva ברישיון)


2. בבוקר יום ההולדת טליה התעוררה למסורת שולחן המתנות שלנו- בלונים, עוגה, שלטי מזל טוב ו-12 מתנות. לאחר פתיחת כל המתנות (בכל זאת, לוקח זמן לפתוח 12 מתנות ולקרוא 12 ברכות) הלכה טליה עם חלק מחבריה לבאולינג בכפר סבא. סיכמנו את יום ההולדת בארוחה משפחתית במסעדת הג'ירף (גם זו מסורת משפחתית בה חתן השמחה בוחר מסעדה וכל בני המשפחה, גם המתבגרים, מגיעים בלי תירוצים). על עוגת יום ההולדת הטעימה והיפה היתה אחראית נעמי ביטרמן.



3. למשפחה המצומצמת חגגנו באירוע משפחתי בחצר ביתה של אחותי אילת ובעלה אריאל האלופים, כשעל הברביקיו ניצח איל מנחם והוציא תחת ידו בשרים מצוינים וטעימים. את הקינוחים שנחטפו מיד הזמנתי בגלי'ס.


4. וידאו לכבוד יום ההולדת- ביקשתי מראש מכל בן משפחה ומהחברים של טליה שיצלמו לי קטע וידאו בן 30 שניות. את כל הקטעים ערכתי בתוכנית iMovie לסרטון וידאו של ברכות יום הולדת. את הסרטון הקרנו במסיבה המשפחתית.

5. הכנתי חידון על טליה בתוכנת Kahoot אותו הקרנו במסיבה המשפחתית.


6. לכיתה חגגנו בלייזר טאג ברעננה. היה אירוע כיפי, מלא אנרגיות טובות והמון חברים- ממש לא מובן מאליו מעצם העובדה שרק הגענו לישראל לפני מספר חודשים. גם פה על הקפקייקים היתה אחראית נעמי ביטרמן. (משהו אחד החלטתי לא לעשות וזה לאפות).

* אל תשכחו לוודא כמה ימים קודם כמה ילדים מתכננים להגיע (בווטס אפ ההורים הכיתתי).

* מאוד עוזר ליצור Paybox עבור ארוע בת המצווה ולשתף גם אותו בווטסאפ הכיתתי.

* אל תשכחו לוודא האם יש ילדים עם אלרגיות או צליאק כדי שתוכלו לספק להם תחליף מתאים.


הקפקייקים היו מאוד טעימים!
הקפקייקים היו מאוד טעימים!

7. מתנת יום ההולדת שלנו לטליה- טיול לפריז תצא לפועל בחודשים הקרובים ואני מבטיחה לעדכן בפוסט לאחר מכן.


טליה מאוד נהנתה מחגיגות בת המצווה שלה ומכל תשומת הלב ולי נשאר רק לקוות שמשהו מכל הערכים הוטמע ויועבר הלאה.

מאוד נהניתי להכין ולראות את טליה פורחת ושמחה בחגיגות יום ההולדת הראשונות שלה בישראל.

אם יש לכם עוד שאלות על כל חלק מההכנות אתם מוזמנים לכתוב לי ל- maya.chen.relo@gmail.com.


ואם יש לכם בן, אני מזמינה אתכם לקרוא על פרויקט בר המצווה של אורי, הבן הבכור שלי.


ועד החגיגות הבאות- שיהיה לכולנו רק שמחות!


משפחת חן
משפחת חן





1,742 צפיות0 תגובות
bottom of page