top of page
  • תמונת הסופר/תMaya Chen

Yellowstone National Park- הפארק הלאומי הראשון בארה"ב

**הערת פתיחה**

הפוסט הזה הולך להיות פוסט מאוד ארוך ואינפורמטיבי על ילוסטון ועל הטיול המשפחתי שלנו בקיץ 2020.

בנוסף, קחו בחשבון שתוכנית טיול מושפעת מהמון גורמים ומה שהתאים לנו לא בהכרח יתאים לכם.

אם אתם מתכננים טיול לילוסטון ולא מצאתם את התשובה בפוסט הזה אתם מוזמנים לשלוח לי אימייל ואשמח לענות מניסיוני.

הפעם הראשונה בה הייתי בילוסטון היתה במהלך טיול נופים מדהים שעשיתי עם ההורים שלי לאחר השירות הצבאי בארה"ב. זכרתי את הגייזרים ואת הנופים המהממים של ה"גרנד קניון של ילוסטון" ולכן ידעתי שאחזור לפה עם הילדים שלי "כשאהיה גדולה". עשר שנים אח"כ ביקרתי בילוסטון עם בעלי והילדים ומכיוון שהיו קטנים הבטחנו לעצמנו שנחזור שוב והבטחות צריך לקיים.

למה לבקר דווקא בילוסטון?

1. נופים מדהימים ומאוד מגוונים והמון תופעות טבע שלא תמצאו באף מקום אחר

2. הרבה בעלי חיים שמסתובבים חופשי בשטח הפארק ומהווים אטרקציה לצלמים ולמטיילים

3. פארק לאומי שנמצא במרחק נסיעה סביר ממדינת וושינגטון

הידעתם?

ילוסטון הוכרזה כפארק הלאומי הראשון ב-1 במרץ 1872 כשהנשיא גרנט חתם על ה "Yellowstone National Park Protection Act" ,מתוך ניסיון למנוע ממשקיעים פרטיים לפתח את השטח ומתוך רצון לשמר את תופעות הטבע בפארק.

מתי נוסעים? אפשר להגיע לילוסטון כל השנה אבל בחורף חלק מהכניסות סגורות והפעילות מוגבלת. אני ממליצה להגיע לילוסטון בקיץ, בין יוני לספטמבר על אף שגם בקיץ יכול לתפוס אתכם יום גשם או סופת ברקים (כמו שקרה לנו באוגוסט).

התניידות- אנחנו נסענו ברכב מוושינגטון סטייט לילוסטון- 12 שעות נסיעה עם עצירה של לילה אחד בדרך.

היתרון, נסענו ברכב שלנו ולכן יכולנו להעמיס כל מה שרצינו, כולל בלוני גז לבישול קמפינג.

החיסרון היה נסיעה מאוד ארוכה שלא מתאימה לכל אחד, למרות שניתן לעשות הרבה עצירות בדרך.

לינה- כמובן שיש המון אפשרויות לינה באזור- קמפינג או לודג' בתוך השמורה, מלונות או בתים להשכרה. אנחנו ישנו במלונות בדרך.

חדר מרווח וגדול, נקי, מיטות נוחות, ארוחת בוקר מגוונת (לא בופה רגיל עקב COVID-19), חניה חינם, בריכה, מיקום מרכזי קרוב לכביש הראשי ולמסעדות (מרחק נסיעה, לא הליכה), חדר כביסה חינמי לשימוש המבקרים. היו גמישים כשביקשתי לשנות תאריכים ולא גבו דמי ביטול/שינוי. החיסרון מבחינתי היה שפקידי הקבלה לא עטו מסיכות באופן קבוע, למרות השילוט במלון (COVID-19) ושלא היה פיקוח על כמות האנשים בבריכה.

ישנו במלון לילה בדרך הלוך ושני לילות בדרך חזור.

מלון מצוין עם מיקום מצוין-מרחק הליכה ממרכז העיירה אבל אין רעש מהכביש הראשי, חדר מרווח ונקי, לא היתה ארוחת בוקר בגלל COVID-19, בריכה פעילה שניתן להירשם לשעה ספציפית על מנת להיכנס כדי לשלוט בכמות האנשים, חדר כביסה חינם, מאוד נחמדים, הקפידו על עטיית מסכות בשטחים ציבוריים במלון.

ישנו במלון שלושה לילות.

מוטל שבנוי מיחידות נפרדות (רובן). בכל יחידה יש מטבחון עם פינת ישיבה קטנה, שירותים ומקלחת קטנים ומיטות. החדר לא מרווח אבל נקי ומספיק בהחלט למשפחה לעצירת לילה. בחוץ יש פינת ישיבה חמודה לרווחת כל הדיירים הצופה על הנהר וניתן לרדת במדרגות ולהגיע עד לנהר.

ישנו במלון לילה אחד (היינו אמורים שניים אך קיצרנו את הטיול ביום).

מסעדות בהן אכלנו-

1. Radicci Italian Bistro , 8049 N Wayne Dr, Hayden, ID 83835

מסעדה איטלקית נחמדה עם אוכל סביר אבל יקרה יחסית לתמורה.

2. The Montana Club Restaurant, 3540 Harrison Ave, Butte, MT 59701

מסעדה אמריקאית נחמדה, המנות היו גדולות וטעימות, לא זולה.

3. Wild West Pizzeria & Saloon, 14 Madison Ave., West Yellowstone, MT 59758

מסעדת פיצה ממש טעימה עם אווירה טובה. ממליצה בחום.

4. Bullwinkles Saloon & Eatery, 115 N Canyon St, West Yellowstone, MT 59758

מסעדה אמריקאית חביבה, האוכל היה סביר אבל יחסית להמלצה החמה שקיבלתי עליה לא התלהבתי. לקח להם המון זמן להביא את האוכל.

5. The City Creamery, 105 N Canyon St, West Yellowstone, MT 59758

דוכן גלידה עם גלידה טריה וטעימה מאוד. ממליצה בחום!

6. K-Bar Pizza, 202 main street, Gardiner, MT 59030

מסעדה משפחתית עם פיצה טעימה ושירות נעים. עושים גם טייקאווי לחדר.

7. Applebee, 280 W Hanley Ave, Coeur d'Alene, ID 83815

רשת מסעדות עם תפריט אמריקאי, טעימה, שירות מהיר ולא יקרה.

מה לוודא שיש לכם לפני שיוצאים לטיול-

1. על מנת להיכנס לפארק הלאומי צריך לרכוש אישור כניסה (Pass). יש מספר אפשרויות וביניהן אישור כניסה רק לילוסטון או אישור כניסה לכל הפארקים הלאומיים (America The beautiful).

אם יש לכם ילד בכיתה ד' הוא זכאי לקבל את אישור הכניסה לכל הפארקים הלאומיים בחינם לשנה- רק צריך להרשם מראש באתר Every kid outdoors .

2. אם אתם מתכננים הייקים באזורים לא מתויירים אני ממליצה להביא ספריי נגד דובים. ניתן לקנות שם אבל זה כמובן יקר יותר.

3. תוודאו שיש לכם תמיד מספיק מים באוטו לכל מקרה שלא יבוא. הנסיעה עצמה בתוך ילוסטון אורכת זמן, ואם נעצרתם לראות חיות אפילו יותר. רלוונטי בעיקר כרגע בתקופת הקורונה בה לא כל מרכזי המבקרים פתוחים, אבל מניסיון תמיד כדאי שיהיו מים באוטו.

4. ממליצה מאוד להביא משקפת. עוזר לצפות טוב יותר בגייזרים (כי הרי אי אפשר ממש להתקרב לחלקם) וכמובן לצפות בבעלי החיים בשמורה.

5. בתוך השמורה כמעט ואין קליטה סלולרית. ממליצה להוריד מפות של האזור לטלפון.

6. אני רוצה להמליץ על שתי אפליקציות איתן השתמשתי בתכנון הטיול:

א) Yellowstone National Park- אפליקציה חינמית של הפארק עצמו. מאוד מפורטת ונוחה לשימוש. עזרה לנו למצוא את כל אתרי הפיקניק בהם השתמשנו.

ב) GyPSy Guide-Yellowstone- אפילקציה בתשלום ששווה כל דולר. מדובר ב"מדריך טיולים" המלווה אתכם מרגע הכניסה לפארק. מפעילים אותה, כשנכנסים לפארק והמדריך מתחיל לדבר ולהסביר כל פעם כשמתקרבים לאטרקציה בדרך. בנוסף, בין האתרים "המדריך" מספר סיפורים ואנקדוטות מעניינות על הפארק.

7. שימו לב שבמעבר מאיידהו/וושינגטון למונטנה השעה משתנה. אל תשכחו לחשב את הנתון הזה לתוך תכנון הטיול שלכם.

8. לפני היציאה לטיול תוודאו באתר של הנשיונל פארק האם יש כבישים סגורים או אטרקציות סגורות.

9. בהרבה מסלולים יש המון יתושים אז אל תשכחו להצטייד בתרסיס נגד יתושים.

נקודות שהנחו אותנו בטיול:

1. אנחנו בטיול רגוע ולא במרדף אחר אטרקציות ולכן גם אם לא נגיע לכל המקומות התיירותיים זה בסדר.

2. אנחנו זורמים עם הילדים ומקשיבים לצרכים שלהם (וזו הסיבה לדוגמא שהקדמנו את החזרה ביום).

3. אנחנו אוכלים כמה שפחות במסעדות ועושים כמה שיותר פיקניקים וארוחות בחדר. עובדה זו הכריחה אותנו להיערך מראש עם אוכל וציוד בישול אבל התבררה ככיף גדול וטעים.

4. אנחנו מאפשרים מסכים בנסיעה ארוכה אבל לא בטיול בתוך הפארק. החלטה זו אפשרה לנו לנסוע די בקלות 7 שעות ביום כשצריך ובמקביל, להנות מהילדים במהלך הטיול בפארק בין האטרקציות השונות. הגדרנו מראש שאלו החוקים ולכן לא נתקלנו בהתנגדויות במהלך הטיול.

ועכשיו פירוט...

יום ראשון לטיול

יצאנו בנסיעה מקירקלנד, וושינגטון מזרחה על כביש I-90.

המקום הראשון בו עצרנו לפיקניק היה- Blue Heron Park | Moses Lake, WA.

מדובר באגם סגור של מים מתוקים שהמים שלו לא קפואים ולכן ממש כיף להתרחץ שם. אחרי פיקניק ראשון ליד האגם היינו כל כך להוטים להיכנס למים שלא התייחסנו לכך שלא היו במקום הרבה אנשים ולא שמנו לב לשלט Careful-Toxic Green Algee. למזלנו תופעות הלוואי היחידות היו כאב ראש שנבע כנראה מדאגה מהמוות הקרב והחור בכיס אחרי זריקת כל בגדי הים וקניית חדשים.

השורה התחתונה- אני מאוד אוהבת את האגם אבל שימו לב לשלטי אזהרה!

*המלצה נוספת לפעילות באזור*- Moses Lake Mud Flats and Sand Dunes- לא היינו אבל שמעתי שהמקום מגניב לגלישה על החול.

שימו לב!

ממוזס לייק ועד ספוקן אין ממש מקום לעצור אז תערכו בהתאם, בייחוד עם ילדים קטנים.

סיימנו את היום בארוחת ערב במסעדה נחמדה אך יקרה ב- Radicci Italian Bistro, Coeur D'Alene

יום שני לטיול

בבוקר יצאנו מ- Coeur d'Alene לא לפני שעצרנו לפיקניק ארוחת בוקר בנקודה מקסימה ממנה יוצא גם מסלול טיפוס Mineral Ridge Scenic Area. הנוף של אגם Coeur D'Alene מקסים ומרשים.

את הדרך עד ילוסטון עשינו בנסיעה רצופה של 7 שעות (קשה אבל אפשרי). אפשר לפצל את הנסיעה ליום נוסף ולעשות פעילויות בדרך. דוגמא לעצירות אפשריות:

1. Caras Park,Missoula, MT

2. Virginia City, MT and Nevada City, MT עיר בסגנון המערב הפרוע. שווה ביקור אם אתם באזור

שימו לב! בדרך יש הרבה תחנות עצירה הקרויות Rest Area. בכל תחנה כזו יש שירותים נקיים, מים, שולחנות פיקניק ובימים רגילים בלי מגפות גם קפה חינם. תנצלו אותן לעצירה והתרעננות או אפילו לפיקניק, כמו שאנחנו עשינו.

לצהריים עצרנו באחת מהתחנות הללו לפיקניק-Bearmouth I-90 Eastbound Rest Area

ועוד תמונות מהדרך:

משם המשכנו בנסיעה עד West Yellowstone לארוחת ערב טובה במסעדת הפיצה Wild West Pizzeria & Saloon, West Yellowstone

יום שלישי לטיול

היום הוגדר כיום הגייזרים. בהנחיית "המדריך" (אפליקציית GyPSy) עצרנו במספר תחנות בדרך, כשהיעד הסופי שלנו היה כמובן הגייזר Old Faithful:

התחלנו בנסיעה ב Firehole Canyon Drive- מדובר בנסיעה של 10 דקות שבמהלכה עוצרים לתצפית על מפל מקסים ולפעמים גם אפשר לעצור לרחצה. שווה ירידה מהכביש הראשי.

עצירה נוספת בצד הדרך לבריכת מים רותחים ממש ליד הנהר.

אח"כ המשכנו עד ה-Old Faithful Geyser ושאר הגייזרים ב-Upper Geyser Basin. כמובן שבדרך ניתן לעצור בעוד מספר תחנות אבל מתוך הכרות עם בני המשפחה וחוסר סבלנותם החלטנו לנסוע ישר עד לאזור הגייזרים. ה- Old Faithful הוא אולי לא הגייזר הכי יפה או הכי גבוה אבל הוא מתפרץ בתדירות די קבועה של 90-120 דקות ולכן נחשב למפורסם מאוד.

התמזל מזלנו להגיע בדיוק לזמן ההתפרצות שלו אבל לפעמים עדיף להגיע בדיוק אחרי התפרצות כי אז יש זמן למצוא חניה, להתארגן, למצוא מקום לשבת ואפילו להנות מגלידה טעימה לפני ההתפרצות הבאה.

Old Faithful

לאחר ההתפרצות התחלנו ללכת בשביל ה-Upper Geyser Basin Trail ועשינו את הסיבוב הקצר שכלל את ה- Anemone Geyser, Heart Spring ועוד כמה גייזרים קטנים. הסיבוב לקח לנו בערך שעה. אפשר להאריך את ההליכה וללכת עד הגייזר- Morning Glory.

משם כבר היינו רעבים וחיפשנו מקום לפיקניק. מצאנו את האזור שנקרא Nez Perce Picnic Area ונהננו מארוחה טעימה, קירבה לנהר ואפילו טבילת רגליים מרעננת.

בחזור נתקענו שעה אחרי מטיילים שראו שתי איילות ליד הנהר ולכן עייפים מהיום החלטנו לעשות כביסה ולאכול ארוחת ערב במלון ב-West Yellowstone ממה שהיה לנו בצידנית.

יום רביעי לטיול

היום הוגדר כיום הקניונים. בהנחיית "המדריך" (אפליקציית GyPSy) עצרנו במספר תחנות בדרך, כשהיעד הסופי שלנו היה ה- Grand Canyon of Yellowstone.

רק נכנסנו לפארק וישר נעצרנו בפקק כי "מישהו ראה סנאי" (לא באמת, בטח ראו אייל אבל לנו לא היה סבלנות לחכות ולגלות) ולכן החלטנו להכנס לחניה צדדית ולהמתין עד שהפקק יתפנה. האמת? היה ממש כיף! הכנו קפה על הגזיה, הילדים שיחקו ליד הנהר ולאט לאט הפקק התפנה.

האטרקציה הראשונה שנעצרנו לראות היתה Fumaroles in Porcelain Basin- בריכה של מים רותחים ומבעבעים ממש לצד הדרך.

משם נסענו עד ל- Grand Canyon Of Yellowstone.

המלצה שלי- תתחילו ב-South Rim (נסיעה הלוך חזור), אח"כ Falls Brink road (נסיעה הלוך חזור) ותסיימו ב-North Rim (מסלול חד סיטרי שמסתיים ב-Canyon Junction).

ב-South Rim תמצאו את ה- Artist Point Trailhead- נקודת תצפית מהממת על נהר הילוסטון, המפלים ועל הגרנד קניון של ילוסטון. מתאים לעגלות.

בסוף ה-Falls Brink road יש גם נקודות תצפית מאוד יפות על הנהר, המפלים והנקיק. מתאים לעגלות.

ב-North Rim תסעו עד ה-View of lower falls. יש משם נקודת תצפית מהממת ביופיה. למיטיבי לכת ניתן לרדת במסלול עד לנקודת תצפית קרובה יותר למפלים. הירידה והעליה לוקחות בערך שעה וכוללות עליה מאתגרת בסוף. לנקודת התצפית אפשר להגיע עם עגלות.

עצרנו לפיקניק קצר בחזור ב Norris Meadows Picnic area.

לארוחת ערב הלכנו ל-Bullwinkles Saloon @ Eatery ב- West Yellowstone וסיימנו עם גלידה מעולה ב-The city Creamery.

יום חמישי לטיול

ארגנו את החדר ועזבנו את West Yellowstone בדרכנו צפונה. היום הוגדר כ "יום המעיינות החמים".

בדרך שוב הקשבנו למדריך הפרטי שלנו ועצרנו במספר תחנות בדרך.

התחנה הראשונה היתה Gibbons Falls- מפלים יפים בצד הדרך. מתאים לעגלות.

לאחר מכן עצרנו למסלול קצר ב- Artist Paintpot Trail- הליכה קצרה ממגרש החניה עד לאזור בו נמצאות בריכות הגופרית. לא כל כך מתאים לעגלות.

הילדים נהיו רעבים ולכן עצרנו לפיקניק מושלם ביער (ואפילו נרדמתי) ב- Apollinaris Spring Picnic area.

בתזמון מושלם כשסיימנו את הפיקניק התחיל גשם חזק וסופת רעמים.

בתזמון עוד יותר מושלם הגשם עשה הפסקה לשעה בדיוק כשהגענו לUpper Terraces באזור של Mammoth hot springs. אם אין לכם הרבה זמן תכנסו רק למסלול הזה. זה מסלול נסיעה מעגלי חד סיטרי ובו מספר נקודות עצירה. אנחנו עצרנו והלכנו עד ה-Canary Spring- מסלול הליכה קל על גשרי עץ.

בסיום המסלול התחיל שוב לרדת גשם ואנחנו פנינו לכיוון המלון הבא בגרדינר.

הילדים הביעו רצון עז לחזור הביתה והחלטנו לקצר את הטיול שלנו ביום.

סיימנו את היום בפיצה טעימה מ-K-Bar Pizza.

יום שישי לטיול

התחלנו בארוחת בוקר של פנקייקים בחדר במלון ולאחריה יצאנו לנסיעה של 7 שעות רצוף עד Coeur D'Alene עם עצירה לארוחת צהריים במסעדה The Montana Club Restaurant בעיר Butte . באופן מפתיע הנסיעה עברה בקלות רבה יותר מהנסיעה בהלוך.

יצאנו מאוחר מהחדר ולכן לא הספקנו לעצור בשום אטרקציה בדרך אבל אם יש לכם זמן אני יכולה להציע מספר אפשרויות:

1. Lewis & Clark Caverns State Park 406-287-3541 מערות נטיפים יפיפיות. חובה להזמין מקום שבועיים מראש

יום שביעי לטיול

מראש החלטתי שיום זה יהיה יום מנוחה מנסיעות ונופים אז החלטנו לנסוע לעשות טיפוס על עצים ב-Tree to Tree Idaho.

חייבים להזמין מראש ולקחת בחשבון שזו נסיעה של 40 דקות ממרכז העיר.

במקום שני מסלולים- הראשון לילדים בגילאי 6-9. באתר כתוב שמבוגר לא יכול לטפס במסלול זה אבל הם כן מרשים להצטרך בתשלום למסלול. ושלא תטעו- זה לא מסלול קל!

המסלול השני למבוגרים מורכב משלושה מסלולים שעולים בדרגת הקושי ובהם הולכים בין העצים בגובה רב. הילדים מאוד נהנו! הם מקפידים על מרחק, מסכות, מדריכים מנוסים ושירותים נקיים. ממליצה בחום!

לאחר מכן אכלנו צהריים במסעדה אהובה עלינו- Applebee's, חזרנו למלון לקצת בריכה ומנוחה.

יום שמיני ואחרון-חוזרים הביתה

יצאנו מ- Coeur d'Alene על ה-I-90 לכיוון קירקלנד.

עצרנו לפיקניק במקום מקסים הצופה על נהר הקולומביה ונקרא Ginkgo Petrified Forest State Park

במקום יש שירותים מסודרים, שולחנות פיקניק וגם מרכז הסברה קטן ונחמד. והנוף משגע!

מזכירה שצריך Discovery Park Pass על מנת להשתמש במתקנים.

למי שרוצה, ממש ליד יש אתר קמפינג היושב על הנהר.

וזהו. נגמר הטיול. חזרנו הביתה עייפים ומרוצים.

לפוסט תובנות על ילוסטון אתם יכולים ללחוץ כאן.