top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תMaya Chen

פוסט אוכל ראשון בסדרת בר המצווה - חלה של שבת

כשהתחלנו לחשוב יחד על מאכלים ישראלים ויהודים לפרוייקט בר המצווה, המאכל הראשון שעלה לבן שלי לראש היה חלה של שבת. אני חושבת שזה אחד מהמאכלים היחידים שכולם מסכימים שהוא מאכל יהודי וגם הכי ישראלי שיש: חלה עגולה או מלבנית, מתוקה או רגילה. וואו, רק מלחשוב על זה בא לי להכין עכשיו חלה.

כשרק הגענו לארה"ב עם שני ילדים קטנים ידענו שמהר מאוד הם ייכנסו לשגרה, יתחילו לדבר אנגלית, יחגגו את החגים המקומיים וישתלבו באוכלוסיה. הבנו שאנחנו במרוץ נגד הזמן לשימור התרבות הישראלית שלנו ושזו אחריות שלנו ללמד אותם על מסורות יהודיות וישראליות וכמה שיותר מהר.

המסורת הראשונה שהרגשנו שנינו שהיא חלק מאיתנו היתה קשורה לשבת- הדלקת נרות, קידוש, יין וחלה. זה הזכיר לנו את ארוחת השבת והקידוש שעשינו כל ערב שבת בבית של חמותי ואת נרות השבת שהדליקה אמא שלי כל יום שישי. וככה יצא שמגיל צעיר מאוד הילדים שלי מכירים את הביטוי חלה של שבת ומחכים לה כל השבוע. ובצדק.

לקח לי זמן למצוא את המתכון המושלם ולהבין איך מכינים ואיך עובדים עם שמרים. יצאו לי אינספור חלות מלוחות מדי או בלי טעם, אפויות מדי או לא אפויות בכלל, אכילות וכאלה שישר נזרקו לפח. עד שמצאתי את המתכון של קארין גורן לחלה של שבת. וזה לדעתי המתכון המושלם. אורי לקח את המתכון והכין חלה מעולה וטעימה! הוא למד איך לעבוד עם שמרים, איך להתפיח וללוש, איך לקלוע צמה ולאפות את החלה ואני? אני קיבלתי זמן איכות עם הבן שלי וחלה טעימה טעימה. Win-Win!


להכנת חלה בתמונות:


23 צפיות0 תגובות
bottom of page