top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תMaya Chen

סיכום פרוייקט בר המצווה של אורי

ב-26 בספטמבר 2020 חגגנו לאורי בר מצווה בבית. באופן מפתיע האירוע התקיים בערב יום כיפור והזכיר לי את ערב יום כיפור לפני 13 שנה בו ילדתי את אורי.



הקורונה (COVID-19) לא אפשרה לנו לעשות אירוע גדול עם הרבה חברים, ולכן בחרנו לקיים ארוע משפחתי בזום. הזמנו את כל המשפחה, חיברנו את המחשב לטלוויזיה הגדולה בסלון והופ- יש לנו אירוע!

היה מקסים, אינטימי, מצחיק, מקרב ומרגש. בדיוק מתאים לאופי של הבן שלי ולמה שהוא רצה.

האירוע הזה היה הוכחה נוספת לכך שהחיים ממשיכים ואפשר להיות יצירתיים ולהנות ולחוות גם בבידוד הביתי וגם בתקופה מאתגרת.


לרגל העובדה שהאירוע מאחורי ואני יכולה לנשום קצת רציתי להעלות כאן מספר מסקנות לכל מי שמנסה לתכנן אירוע בתקופה הקרובה:

  1. האירוע לא חייב להיות גדול ונוצץ כדי להיות משמעותי. האירוע שלנו התקיים בבית עם המשפחה הקרובה (סבא, סבתא ודודים) בשלט רחוק ועדיין היה יפה ומרגש. בקיצור, העיקר המחשבה.

  2. חשוב שטיב הארוע יותאם לאופי של בר או בת המצווה. הבן שלי לא ממש ידע מה זה בר מצווה ולמה זה חשוב, הוא לא חווה ארועים כאלו אף פעם, עברית היא לא הצד החזק שלו והוא גם ממש לא רצה לעמוד באור הזרקורים. כל אלו הובילו לעובדה שארוע גדול פשוט לא היה בשבילו.

  3. גם כשהארוע בבית צריך להתכונן- אני כתבתי ברכה מראש והכנתי מצגת של תמונות לאורך 13 שנים (ויש המון תמונות!) בנוסף, ביקשתי מכל בן משפחה שיכין גם הוא ברכה. העיניים הנוצצות של הבן שלי, כשהקראתי לו את הברכה שלו, היו הכל בשבילי. רעיון נוסף שעלה בקבוצה אותה אני מנהלת ויכול להיות מקסים הוא שבני המשפחה יחשבו על שאלות שהם רוצים לשאול את חתן המצווה והוא יענה במהלך הארוע. אפשר לשלוח לו את השאלות מראש כדי שלא יילחץ.

  4. חשוב לוודא לפני הארוע שכל בני המשפחה, בייחוד המבוגרים שמביניהם, יודעים כיצד להתחבר לזום או לאפליקציה בה בחרתם להשתמש. בנוסף, ממליצה לעשות בדיקה שגם בצד שלכם הכל עובד.

  5. אנחנו בחרנו ברבה רפורמית בשם יוחנה קינברג (Rabbi Johanna Kinberg) מבית הכנסת "קול עמי" בקירקלנד כי התחברנו אליה ואהבנו את הגישה שלה ליהדות. חשוב שלכם ולילד תהיה כימיה עם הרב או הרבה.

  6. אורי בחר לעשות פרוייקט אוכל בו הוא מבשל מאכלים יהודים וישראלים, מצלם את התהליך ומספר עליו אחר כך. אני התלהבתי מהרעיון והעלתי כל מאכל כזה כפוסט נפרד עם תמונות וקישורים למתכונים. מוזמנים להכנס ולהנות!

והנה המתכונים שהכנו:

ולסיכום, אי אפשר בלי קצת תמונות מהאירוע



56 צפיות0 תגובות
bottom of page